زمان برگزاری آزمون قضاوت ۹۹
نوشته شده توسط : sevda

آزمون قضاوت 99 در دو مرحله برگزار میشه ، همه داوطلبای متقاضی این حرفه باید در آزمون مرحله اول که معمولا در آبان ماه برگزار میشه شرکت کنن و بعد از قبولی در این مرحله ، خودشون رو برای حضور در آزمون مرحله دوم که در اسفند برگزار میشه آماده کنن .

 

از عمده دغدغه های فارغ التحصیلای شاخه علوم انسانی ، قبولی در رشته قضاوته و این رشته از محبوبیت خاصی بین این قشر برخورداره . داوطلبا می تونن از طریق کنکور سراسری ، حوزه علمیه یا مستقیما آزمون تصدی منصب قضا اقدام کرده و وارد حرفه قضاوت شن .

زمان برگزاری آزمون تصدی منصب قضا هر سال توسط سازمان سنجش اعلام میشه که اطلاع از این زمان برای همه داوطلبایی که فرایند ثبت نام این آزمون رو انجام دادن لازمه تا خودشون رو تا روز برگزاری آزمون آماده کنن ، برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه برگزاری آزمون قضاوت مرحله اول و دوم ۹۹ توضیح دادیم .

 

 

زمان و نحوه برگزاری آزمون مرحله دوم قضاوت ۹۹

مرحله دوم آزمون قضاوت 99 برخلاف آزمون مرحله اول به صورت تشریحی برگزار میشه و داوطلبای دانشگاهی که مجاز به شرکت در این آزمون می شن ، باید برای استخدام در منصب قضایی ، نمره حد نصاب این آزمون کسب کرده و در مصاحبه حضوری شرکت کنن . ولی داوطلبای حوزوی با کسب نمره حد نصاب لازم در آزمون مرحله اول به مصاحبه حضوری دعوت میشن و از آزمون مرحله دوم معاف می باشن .

پس فقط داوطلبای دانشگاهی که در آزمون مرحله اول قضاوت پذیرش میشن باید خودشون رو برای آزمون مرحله دوم که به صورت تشریحیه آماده کنن . طبق اطلاعیه سنجش آزمون مرحله دوم قضاوت ۹۹ در تاریخ 1 اسفند ماه برگزار میشه .

 

آزمون قضاوت مرحله اول 99 در تاریخ 2 آبان ماه برگزار میشه .

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون قضاوت

 

زمان و نحوه برگزاری آزمون مرحله اول قضاوت ۱۴۰۰

سازمان سنجش هر سال اطلاعیه ای جهت آزمون استخدامی قضاوت منتشر می کنه این آزمون در دو مرحله انجام میشه و داوطلبای دانشگاهی و حوزوی باید برای شرکت در آزمون مرحله دوم یا مصاحبه حضوری بتونن نمره حد نصاب لازم آزمون مرحله اول رو کسب کنن .

سال گذشته آزمون قضاوت مرحله اول در تاریخ 2 آبان ماه برگزار شد ، هنوز زمان برگزاری آزمون قضاوت 1400 اعلام نشده ولی پیش بینی می کنیم این آزمون هم آبان ماه برگزار بشه . البته پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر شد با خبر بشین .

 

به محض اینکه زمان برگزاری آزمون قضاوت مرحله اول 1400 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم .

سوالات آزمون مرحله اول قضاوت هر سال طبق روال و قوانین سازمان قوه قضائیه ، به صورت تستی برگزار میشه و داوطلبایی که بتونن نمره قبولی در این آزمون رو بیارن می تونن در آزمون مرحله دوم قضاوت 1400 هم شرکت کنن .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون قضاوت

 

مشاوره زمان برگزاری آزمون قضاوت ۹۹

همه داوطلبایی که موفق به ثبت نام در آزمون قضاوت 99 می شن ، باید در هنگام برگزاری آزمون مرحله اول و دوم ، کارت ملی و کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت ۹۹ رو به همراه داشته باشن . داوطلبا با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ، که رشته و حوزه امتحانی و سوابق تحصیلیشون توسط سازمان سنجش در اون نوشته شده امکان شرکت در آزمون رو دارن . همچنین ، برای تایید اطلاعات هویتی داوطلب ، همراه داشتن کارت ملی الزامیه . 

در ادامه بخوانید : زمان ثبت نام آزمون قضاوت

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص زمان برگزاری آزمون قضاوت 99 جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین .



سوالات متداول

 

1- ✔️ آزمون قضاوت مرحله اول چه زمانی برگزار میشه ؟

✔️ این آزمون در آبان ماه برگزار میشه که زمان دقیق برگزاری این آزمون در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ چه کسایی می تونن در آزمون مرحله دوم قضاوت شرکت کنن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد ، داوطلبایی آزمون مرحله اول رو با موفقیت بگذرونن می تونن در آزمون مرحله دوم شرکت کنن .

3- ✔️ چه کسایی از آزمون تشریحی مرحله دوم معاف هستن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفتیم داوطلبای حوزوی در آزمون تشریحی مرحله دوم شرکت نمی کنن و مستقیم وارد مرحله مصاحبه میشن .

منبع : زمان برگزاری آزمون قضاوت ۹۹





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: