آزمون عملی کارشناسی ارشد
نوشته شده توسط : sevda

آزمون عملی کنکور ارشد ۱۴۰۰ فقط برای یک سری از رشته های ارشد برگزار میشه که داوطلبایی که متقاضی این رشته ها هستن در صورت کسب حد نصاب لازم از کنکور ارشد باید در زمان مقرر برای ثبت نام و شرکت در آزمون عملی رشتشون اقدام کنن .

 

 

 

بیشتر رشته های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد تنها در یک مرحله متقاضیا رو بررسی می کنه و اگه در مرحله اول یعنی کنکور تستی قبول بشن می تونن به دانشگاه برن . اما بعضی از رشته های خاص کنکور ارشد در دو مرحله برگزار میشه که اولین مرحله همون کنکور تستی و دومین مرحله آزمون عملی کارشناسی ارشده که داوطلبا باید در این آزمون مرحله دوم هم شرکت کنن .

داوطلبایی که در این رشته های خاص قصد ادامه تحصیل داشته باشن ، باید در آزمون تستی کارشناسی ارشد 1400 قبول بشن و بعد از اینکه قبولی آن ها در زمان اعلام نتایج قطعی شد ، باید در زمان مشخص برای دادن آزمون عملی کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ حضور پیدا کنن . در این مقاله قصد داریم شما رو با انواع رشته های دارای آزمون عملی ارشد و جزئیات اون آشنا کنیم .

 

 

رشته های دارای آزمون عملی کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

همانطور که گفتیم تنها بعضی از رشته ها ، آزمون عملی ارشد دارن پس داوطلبایی که متقاضی کنکور ارشد 1400 هستن باید از رشته های دارای آزمون عملی اطلاعات کافی داشته باشن . به همین دلیل ما تمامی رشته هایی که دارای آزمون عملی ارشد هستن و خود سازمان سنجش اعلام کرده رو در جدول زیر برای شما داوطلبای عزیز گذاشتیم . داوطلبای عزیز لازمه که با بررسی دقیق این رشته ها ، اطلاعات لازم رو کسب کنن .

 

رشته های دارای آزمون عملی کارشناسی ارشد 1400
مجموعه رشته گرایش
برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری برنامه ریزی شهری  
برنامه ریزی منطقه ای
مدیریت شهری
طراحی شهری طراحی شهری
 معماری مهندسی معماری معماری آموزشی و فرهنگی 
فضاهای درمانی و بهداشتی 
مسکن 
پایداری 
فناوری 
مهندسی معماری منظر  
مهندسی معماری اسلامی
بازسازی پس از سانحه
معماری داخلی
نمایش عروسکی نمایش عروسکی  
هنرهای نمایشی و سینما کارگردانی نمایش
  ادبیات نمایشی
  بازیگری  
هنرهای تصویری و طراحی تصویر متحرک ( انیمیشن )  
ارتباط تصویری
تصویر سازی
نقاشی
هنرهای موسیقی آهنگسازی  
نوازندگی موسیقی ایرانی
نوازندگی موسیقی جهانی
موسیقی شناسی ( اتئوموزیکولوژی )
طراحی صنعتی طراحی صنعتی  
طراحی پارچه و لباس  طراحی پارچه و لباس

 

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور ارشد

 

 

زمان و نحوه برگزاری آزمون عملی کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

طبیعتا فقط افرادی می تونن در آزمون عملی کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ شرکت کنن که در مرحله اول یعنی آزمون ارشد که در یک روز مشخص در سراسر کشور برگزار میشه قبول بشن ، اما این قبولی و به دنبال آن شرکت در آزمون عملی تنها بستگی به ظرفیت دانشگاه و موسسات مربوطه داره .

اگه جزو داوطلبای رشته های هنری ، معماری ، موسیقی و ... که در بالا برای شما ذکر شد هستین و از میزان ظرفیت آزمون عملی کنکور ارشد رشته خودتون اطلاعی ندارین بهتره که در زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد ، اون رو دریافت ، با دقت متن رو مطالعه و بررسی کنین و طبق آن برای مطالعه خودتون برنامه ریزی کافی داشته باشین .

پس باید بدونین که بر اساس ظرفیت دانشگاه ها و موسسات ، امکان قبولی شما در مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد وجود داره ، اما اگه در مرحله اول آزمون ارشد قبول شدین و در آزمون مرحله دوم یا همون آزمون عملی ارشد 1400 شرکت کردین، توقع نداشته باشین که حتما قبول بشین !

افراد زیادی برای آزمون عملی ارشد انتخاب میشن ولی فقط و فقط با توجه به ظرفیت دانشگاه ها امکان قبول شدنشون هست و قطعا بسیاری از افراد حتی پس از قبول شدن در مرحله اول آزمون ارشد ، نمی تونن به دانشگاه راه پیدا کنن .

به هر حال اگه شما در مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد قبول شدین ، می تونین در آزمون عملی کنکور ارشد ۱۴۰۰ هم شرکت کنین . زمان برگزاری آزمون عملی ارشد 1400 بعد از برگزاری آزمون مرحله اول کارشناسی اعلام میشه و هنوز اطلاعیه ای سازمان سنجش مبنی بر زمان برگزاری این آزمون اعلام نکرده ، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص صادر شد مطلع بشین .

 

 به محض اینکه اطلاعیه ای سوی سازمان سنجش برای برگزاری آزمون عملی کارشناسی ارشد اعلام شد در این مقاله اطلاع میدین .

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد

 

نحوه شرکت در آزمون عملی کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

بعد از قبولی شما داوطلبای عزیز در مرحله اول ارشد ، مجاز برای شرکت در آزمون عملی ارشد میشین . برای ثبت نام و شرکت در آزمون عملی کارشناسی ارشد 1400 باید در موعد مقرری که سازمان سنجش اعلام می کنه به سایت سنجش مراجعه کنین و ثبت نام خودتون انجام بدین .

برای شرکت در هر یک از رشته های این آزمون شما باید مجددا از طریق درگاه های بانکی هزینه ای پرداخت کنین ، مثلا اگه شما قصد شرکت در دو رشته مختلف آزمون ارشد رو دارین باید هزینه دو ثبت نام رو بپردازین و ثبت نام خودتون رو انجام بدین .

بعد از اینکه تمام مراحل انجام شد و زمان ثبت نام این آزمون به اتمام رسید ، بعد از مدتی سازمان سنجش اعلام می کنه که برای کارت ورود به جلسه اقدام کنین . شما حتما باید مثل مرحله اول کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور ارشد رو پرینت بگیرین و به اطلاعات نوشته شده در اون دقت کنین . 

در کارت ورود به جلسه شما اطلاعات مهمی مثل ساعت و تاریخ امتحان، مکان امتحان و ... وجود داره که بعد از مطالعه آن ها می تونین با در دست داشتن این کارت در زمان مقرر به محل ذکر شده برین و در آزمون عملی ارشد ۱۴۰۰ شرکت کنین.

تذکر : دقت کنین مرحله دوم آزمون کارشناسی ارشد ، دقیقا مانند مرحله اول نیاز به کارت ورود به جلسه و کارت ملی یا شناسنامه عکس دار داره ، پس اون ها رو در روز امتحان فراموش نکنین !

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج کنکور ارشد

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص آزمون عملی کنکور ارشد و شرایط و ضوابط اون راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ کدوم یکی از رشته های کنکور ارشد آزمون عملی دارن ؟

✔️ رشته های موسیقی ، هنر های تجسمی جزو رشته های دارای آزمون عملی هستن که بقیه رشته هایی که آزمون عملی دارن در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ چه کسایی می تونن در آزمون عملی کنکور ارشد شرکت کنن ؟

✔️  کسایی که بتونن حد نصاب لازم از کنکور ارشد رو کسب کنن می تونن در آزمون عملی شرکت کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

3- ✔️ از کجا می تونیم از زمان و مکان آزمون عملی ارشد مطلع بشیم ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد ای اطلاعات بر روی کارت ورود به جلسه آزمون عملی ارشد نوشته میشه .

منبع : آزمون عملی کارشناسی ارشد





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: