افزایش تراز آزمون های آزمایشی
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که در آزمون آزمایشی شرکت می کنن می تونن با استفاده از بهترین منابع، داشتن برنامه ریزی، آشنایی با روش های تست زنی، مدیریت و تحلیل هر آزمون، به راحتی علاوه بر افزایش تراز آزمون آزمایشی، تراز کنکور خودشون رو هم بالا ببرن.


یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های دانش آموزای کنکوری اینه که چجوری می تونن ترازشون رو افزایش بدن. آمار و اطلاعات بدست آمده از سال های اخیر، این موضوع رو به خوبی اثبات می کنه که بعضی از دانش اموزا با وجود تلاش های بسیار زیادی که دارن، ترازشون نسبتا کمه و حتی هر هفته هم ممکنه در آزمون آزمایشی شرکت کنن اما باز هم تراز اون ها افزایش پیدا نمی کنه.

در چنین مواقعی ممکنه این افراد کاملا ناامید بشن و انگیزه خودشون رو از دست بدن. بنابراین به تمام دانش آموزای کنکوری توصیه میشه که قبل از هرگونه اقدامی با روش های افزایش تراز آزمون های آزمایشی آشنا بشن و راه های اصولی رو یاد بگیرن و بدون یادگیری این روش ها اقدام به تلاش کردن بدون برنامه نکنن، چون ممکنه همین موضوع باعث بشه که خیلی زود احساس نا امیدی به اون ها غلبه کنه. برای اطلاع از این روش ها با ما همراه باشین.

 

 

راه های افزایش تراز آزمون های آزمایشی

مسلما وقتی در مورد راه های افزایش تراز آزمون های آزمایشی صحبت می کنیم، برای خیلی از افراد این سوال پیش میاد که دقیقا باید چیکار کنیم که تلاشمون بیهوده نباشه و بتونیم نتیجه مناسبی بگیریم؟ راز بالا بردن تراز آزمون های آزمایشی چیه ؟ در پاسخ به سوال ها می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

 داشتن برنامه ریزی مناسب برای بهینه سازی درصد آزمون:

شاید الان با خودتون فکر کنید که بهینه سازی درصد آزمون دقیقا چه اصطلاحیه و معنیش چیه؟ در حقیقت بهینه سازی درصد آزمون یعنی اینکه شما بتونین بهترین نتیجه ممکن و با کمترین ساعت مطالعه بدست بیارین. تنها راه حلی که میشه از اون برای بهینه سازی درصد آزمون استفاده کرد اینه که شما یه برنامه ریزی کنکور خیلی خوب داشته باشین.

برنامه ریزی شما باید طوری طراحی شده باشه که تمرکز بیشتر و تلاش اولیتون برای تسلط روی مباحثی باشه که احتمال سوال اومدن از اون قسمت خیلی بیشتر از قسمت های دیگه هست یعنی در اصل باید بودجه بندی کنکور گروه آزمایشی مد نظرتون رو بررسی داشته باشین.

 

 آشنایی با روش های تست زنی و استفاده از آنها در جلسه آزمون:

روش های تست زنی مثل ضربدر منها خیلی می تونه به شما سر جلسه ازمون کمک کنه. پس بهتره در کنار مطالعه دروس و تسلط و آگاهی به مباحث درسی، حتما در مورد روش های استاندارد تست زنی هم اطلاعات لازم رو کسب کنین. البته مهمترین موضوعی که باید حتما به اون توجه داشته باشین اینه که بتونین این روش ها رو به صورت عملی سر جلسه امتحان هم پیاده کنین و سعی کنید بر استرستون غلبه کنین، مگه نه یادگیری روش های تست زنی کنکور بدون اجرایی کردنشون، هیچ فایده ای نداره.

بیشتر بخوانید: روش های تست زنی

 تحلیل آزمون :

حتما براتون زیاد پیش اومده که سر جلسه آزمون با سوالی روبرو میشید که قبلا شبیهش رو تو ازمون های قبل دیدید و براتون آشنا به نظر میاد. اما اگه تو آزمون های قبل هم نتونسته باشین به این سوال جواب بدین، مسلما دفعات بعدی هم نمی تونین به این سوال جواب بدین.

حقیقت اینه که معمولا ده الی بیست درصد سوالای آزمون آزمایشی در آزمون های قبلی اومده و مجددا تکرار میشن. به همین خاطر هم به دانش اموزا توصیه میشه که بعد از هر آزمون حتما سوالا رو تحلیل کنن تا نقاط ضعف و قوت خودشون، بتونن ده الی بیست درصد سوالای ازمون بعدی و هم پاسخ بدن.

شاید براتون جالب باشه که بدونین سر جلسه کنکور هم این قاعده برقراره و معمولا ده الی بیست درصد سوالا، نمونه سوالات بسیار مهمی هستن که در کنکور های سال های قبل هم تکرار شدن. پس حتما تحلیل آزمون های آزمایشی و کنکور سال های قبل رو انجام بدین.

 

 مدیریت جلسه آزمون:

مدیریت زمان یکی از قدیمی ترین و کلیشه ای ترین مشکلاتی که دانش اموزای زیادی از گذشته تا امروز باهاش روبرو بودن. این موضوع بسیار مهمه که شما بتونین جلسه آزمون و مدیریت کنید و سر تایم سوالات هر درس و پاسخ بدین تا در نهایت دچار کمبود وقت نشید. اگر نتونین زمان و مدیریت کنین در نهایت می بینید که تعداد زیادی از سوالاتون باقی موندن که شما اون ها رو مطالعه کردید و تسلط لازم و بر این مباحث دارید اما به دلیل اینکه وقت ندارین، نمی تونین به این سوالا پاسخ بدین و همه زحمتاتون از بین میرن.

 

 استفاده از منابع:

اخرین موردی که به عنوان روش افزایش تراز آزمون آزمایشی باید به اون اشاره کنیم، استفاده از منابع معتبر و استاندارده. مسلما هر منبعی نمی تونه به شما کمک کنه تا در کوتاه تری زمان ممکن، حجم زیادی از مطالب و یاد بگیرین و تنها منایع معتبر و استاندارد از این جهت مناسبن.

بیشتر بخوانید: منابع کنکور سراسری

 

 

 

 

 

مشاوره افزایش تراز آزمون های آزمایشی

همونطور که اشاره کردیم، افزایش تراز آزمون های آزمایشی نیاز به دقت و یادگیری روش های بسیار مهمی داره که هرکسی نمی تونه اونها رو انجام بده. در چنین مواردی تنها یک شخص با تجربه و مهارت دیده می تونه به دانش اموزا کمک کنه تا برنامه ریزی مناسبی داشته باشن و بدونن باید کدوم مباحث و مطالعه کنن و براش وقت بذارن تا درصد خوبی در ازمون بگیرن.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص روش های افزایش تراز آزمون آزمایشی در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

در ادامه بخوانید: راه های کم کردن تعداد غلط در آزمون های آزمایشی

 

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ چطور می تونیم تراز آزمون های آزمایشی مون رو بالا ببریم ؟

✔️ یکی از روش های افزایش تراز آزمون آزمایشی داشتن برنامه ریزی مناسبه که بقیه روش ها در این مقاله گقته شده.

2- ✔️ آشنایی با روش های تست زنی چه کمکی به داوطلبا می کنه؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفتیم، داوطلبا با آشنایی با این روش ها می تونن به تعداد تست های بیشتری جواب بدن در نتیجه تراز آزمونشون رو بالا ببرن.

3- ✔️ آیا تحلیل آزمون های آزمایشی باید حتما انجام بشه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده داوطلبا با تحلیل آزمون ها می تونن نقاط ضعف و قوت خودشون رو ارزیابی کنن.

منبع : افزایش تراز آزمون های آزمایشی





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: