صندوق رفاه دانشجویی swf.ir
نوشته شده توسط : sevda

صندوق رفاه دانشجویی با هدف ارائه وام برای کمک هزینه های لازم به دانشجو ها راه اندازی شده و اونها می تونن در صورت داشتن شرایط لازم با ورود به سایت swf.ir ، ثبت نام خودشون رو انجام بدن و در صورت دریافت موافقت صندوق رفاه دانشگاه محل تحصیل خود از این تسهیلات بهرمند بشن.



صندوق رفاه دانشجویی همون طور که از نام این صندوق هم معلومه، به مسائل مالی و اقتصادی و دادن وام به دانشجوها می پردازه. این صندوق زیر مجموعه وزارت علومه و هر دانشجویی که می خواد وام بگیره اول باید در سایت این صندوق ثبت نام کنه و بره داخل نوبت وام.

حالا ما می خوایم تو این مقاله شما رو با نحوه ثبت نام و استفاده از خدمات این صندوق رفاه دانشجویان به ادرس سایت swf.ir​ بیشتر آشنا کنیم. البته باید در نظر داشت که استفاده از تسهیلات این صندوق فقط برای افرادیه که در حال حاضر دانشجو هستن. نه برای افرادی که قبلا دانشجو بودن. با ما همراه باشین.

 

سایت صندوق رفاه دانشجویی swf.ir

همونطور که در قسمت اول هم گفتیم این صندوق زیر نظر وزارت علوم فعالیت داره و برای اموری مثل وام دادن به دانشجوها و نظارت بر امور خوابگاه ها و امور سلف سرویس دانشجویی، کار می کنند. این صندوق به دانشجوهای تازه وارد و حتی دانشجوهای ورودی سال های قبل هم تسهیلات مختلف میده تا بتونن با ورود به سایت swf.ir و ثبت درخواسیت مد نظر، از پس هزینه های تحصیل در دانشگاه و مراکز آموزش عالی که مشغول به تحصیل هستن، بربیان.

مثلا وام شهریه یا وام مسکن یا وام ازدواج و وام های ضروری دیگه از این دست تسهیلات هستن. اما باید بدونین که برای همه این موارد حتما باید از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی به آدرس swf.ir ثبت نام کنین و درخواستتون رو ارائه بدین، بعد از اینکه موافقت شد، از طریق مراحل اداری می تونین وامتون رو دریافت کنین.

 

 

برای ورود به سایت صندوق رفاه دانشجویی کلیک کنید.

 

در صورتی که هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص هر یک از امور دانشجو یی خودتون دارین می تونین سوالاتتون از سامانه سجاد وزارت علوم پیگیر باشین. 

بیشتر بخوانید: سامانه سجاد وزارت علوم

 

 

 

 

 

شرایط دریافت وام از صندوق رفاه دانشجویی swf.ir

برای اینکه وام به شما تعلق بگیره باید یک سری شرایط داشته باشین. حتی میزان مبلغی که قراره به صورت وام به شما بدن هم بستگی به این شرایط داره و ممکنه شما رو در اولویت قرار بده. مثلا متاهل و مجرد بودن متقاضی وام، شرایط مالی دانشجو، شرایط تحصیلی دانشجو و...از جمله این شرایط هستن. بعضی شرایط عمومی دانشجو که برای گرفتن وام از صندوق رفاه دانشجویی مورد نیازه در ادامه گفته شده.

 

شرایط عمومی لازم برای دریافت وام دانشجویان

 

معتقد به اسلام یا ادیان کتاب دار دیگه باشه.

از نظر مالی در نسبت به بقیه متقاضیها، در اولویت باشه.

تا به حال از وام ها و تسهیلات دیگه صندوق رفاه دانشجویان استفاده نکرده باشه.

شاغل نباشه . البته اگر کار دانشجویی در داخل دانشگاه داره، اون ملاک شاغل بودن نیست.

دانشجوی تمام وقت باشه و حداقل تعداد واحد دانشگاه رو برای ورود برداشته باشه. ( دانشجوهای نیمسال آخر، اگر نصف حداقل واحدها رو داشته باشه کافیه)

از نظر اخلاقی و مقررات داخلی دانشگاه، مشکلی نداشته باشه.

بتونه برای وام گرفتن ضامن معتبر و تعهد محضری بده

یک شرط اختصاصی هم وجود داره ( برای دانشجوهای دوره روزانه) که اونم اینه که دانشجو در دو تا نیمسال قبل مشروط نشده باشه. یعنی اگه دو تا نیمسال پشت سر هم مشروط شده باشن نمی تونن نیمسال بعدی، وام بگیرن.

 

نحوه درخواست وام از صندوق رفاه دانشجویی swf.ir

دو تا عاملی که تعیین کننده است برای گرفتن وام، یکی اینه که چند نفر متقاضی وام تو لیست وجود دارن و یکی دیگه اینکه چقدر اعتبار تو صندوق رفاه دانشجویی برای وام، موجوده! اگه بخواین درخواست وام بدین به صندوق رفاه، اول باید به معاونت دانشجویی دانشگاهتون مراجعه کنین، اونجا معلوم میشه که صلاحیت گرفتن وام رو دارین یا نه! اگه شرایط گرفتن وام رو داشتین، معرفی می شین به صندوق رفاه دانشجویی.

در مرحله بعد شما وارد سایت صندوق رفاه به آدرس Swf.ir بشین و درخواست وام تون رو ثبت کنین.

اگه اولین باره که تقاضای وام میدین، باید پرونده تشکیل بدین داخل سایت و ثبت نام اولیه داشته باشین.

اگر با درخواست وام شما موافقت شد، باید یک شماره حساب بانک تجارت به نام خودتون به واحد دانشجویی بدین.

 

نحوه ثبت نام و تشکیل پرونده در سایت صندوق رفاه دانشجویی

 

ورود به سایت swf.ir

ورود به پرتال دانشجویی

انتخاب گزینه تشکیل پرونده

وارد کردن کد ملی

پرکردن فرم ثبت نام به دقت

ذخیره اطلاعات داده شده و انتظار برای تاییدئه واحد دانشجوی دانشگاه محل تحصیل

 

اگر هم بخواین تقاضای وام تون رو ثبت کنین باید طبق موارد زیر عمل کنین:

 

. وارد سایت صندوق میشین www.swf.ir

. انتخاب گزینه ورود به پرتال

. وارد کردن کد ملی و رمز عبور

. وارد شدن به پرونده شخصی خودتون و کلیک روی گزینه درخواست وام از قسمت بالای صفحه تون

. وارد شدن به صفحه وام و انتخاب نوع وامی که در نظر دارین

. انجام مراحلی که ازتون درخواست میشه با توجه به نوع وامی که می خواین بگیرین.

. نمایش پیغام ( در انتظار تایید دانشگاه)

بعد از تایید درخواست شما که از طریق پیامک به موبایل تون اعلام میشه، باید به واحد دانشجویی دانشگاهتون مراجعه کنین و بقیه مراحل اداری رو طی کنین.

مدارک لازم برای درخواست وام از صندوق رفاه دانشجویی swf.ir

علاوه بر تاییدئه دانشگاه محل تحصیل شما مبنی بر موافقت با وام گرفتن شما از صندوق رفاه دانشجویی ، برای اینکه بتونین وام رو دریافت کنین، باید یک سری مدارک به همراه داشته باشین.این مدارک شامل ،کپی مدارک شناسنامه تون، کارت ملی تون؛ شناسنامه ضامن تون، کارت ملی ضامن تون، آخرین حکم کارگزینی ضامن تون و فیش حقوقی ضامن و سند تعهد محضری میشه. علاوه بر این حتما در بانک تجارت یک حساب به نام خودتون(دانشجو) باید باز کنین و شماره حساب تون رو به واحد دانشجویی دانشگاهتون تحویل بدین.

نحوه ورود به پورتال صندوق رفاه دانشجویی swf.ir

قبلا هم براتون توضیح دادیم که باید وارد سایت صندوق رفاه به آدرس swf.ir بشین ، گزینه پورتال دانشجویی رو انتخاب کنین، قسمت تشکیل پرونده رو انتخاب کنین، کد ملی تون رو وارد کنین و فرم ثبت نام رو هم پر کنین و اطلاعاتتون ذخیره میشه و بعد از تاییدئه واحد دانشجویی، شما پرونده تون رو  به این شکل تشکیل دادین.

 

راهنمای تصویری نحوه ورود به پورتال صندوق رفاه دانشجویی

 

به سایت صندوق رفـاه دانشـجویان به آدرس اینترنتی swf.ir مراجعه کرده و از منو میز خدمت " پرتال دانشجویی " رو انتخاب کنین .

 

صندوق رفاه دانشجویی

 

در ادامه روی گزینه تشکیل پرونده کلیک کنید.

 

صندوق رفاه دانشجویان

 

در ادامه کد ملی خودتون رو وارد کنین.

 

صندوق رفاه دانشجو

 

فرم ثبت نام اولیه تکمیل کنین و در ادامه گزینه " ذخیره " ر و انتخاب کنین.

 

صندوق رفاه دانشجویان

 

 در این مرحله اطلاعات ثبت نامی شما ذخیره شده و باید منتظر تائید واحد رفاه دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خودتون باشین.

 

صندوق رفاه

 

مشاوره تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی swf.ir

طبق آئین نامه هایی که مصوب شده و در صندوق رفاه عملی میشه، هر دانشجو می تونه در مدت تحصلیش نهایتش 4 مرتبه وام بگیره. می تونه 3 نوبت از این 4 نوبت رو وام عادی بگیره، می تونه 2 نوبت از این 4 نوبت رو وام ضروری بگیره و 1 نوبت از این 4 نوبت هم می تونه از سایر وام ها استفاده کنه.

در این صندوق شرایطی فراهم شده که میشه از صندوق، وام دانشجویی دانشگاه آزاد هم دریافت کرد. اگر بخواین دو مرتبه وام بگیرین، باید حتما وام اولی تون رو تمام و کمال پرداخت کرده باشین و تسویه شده باشه. در ضمن اگر وام جدید می خواین باید هنوز دانشجوی اون دانشگاه باشین و خوش حساب هم باشین.

 

مسئله بعدی در ارتباط با بازپرداخت وام هست، که بعضی مسائل رو باید رعایت کنین:

 

اگه کسی موقع دانشجویی وام گرفته و حالا تحصیلش تموم شده، بعد از فارغ التحصیلی هم باید حساب خودش رو با صندوق رفاه تسویه کنه، حالا یا میتونه کل وام رو یک جا پرداخت کنه یا دفترچه قسط بگیره و اقساطی وام رو تسویه کنه. برای قسط بندی هم فقط 9 ماه بعد از فارغ التحصیلی فرصت دارین و بعد از 9 ماه باید یک جا وام رو پرداخت کنین.

خود دانشگاه و مرکز آموزش عالی هم وظیفه داره قبلا از اینکه برای شخص وام گیرنده، گواهینامه موقت پایان تحصیل یا گواهینامه اصلی، یا معرفی به نظام وظیفه، یا تاییدیه برای اشتغال و .... صادر کنه ، حتما باید وضعیت وام شخص رو مشخص کنه که یکجا پرداخت میکنه یا دفترچه قسط گرفته و اقساطی بازپرداخت داره.

معمولا صندوق رفاه میتونه کارمزد 4 درصد از وام دانشجو دریافت کنه.

معمولا زمان و تعداد اقساط رو خود صندوق تعیین میکنه ولی از یکسال تا 5 سال زمان بازپرداخت تعیین میشه.

اگر شما بیشتر از 10 تا قسط رو ندین، کل بدهی وام و کارمزد و... رو یکجا باید بپردازین.

برای تسویه حساب وام برای یک مقطع تحصیلی، تمام باید کل بدهی های اون مقطع و مقاطع قبلی پرداخت شده باشه.

صندوق رفاه می تونه درصورتی که دانشجو اقدام به پرداخت اقساط وام نمی کنه، به صورت قانونی وارد عمل بشه و اقامه دعوی کنه.

اگر دانشجویی به حال نتونسته اقساطش رو به موقع پرداخت کنه و قانون براش میگه که باید همه وام رو یکجا پرداخت کنه، اگر دارای بضاعت مالی کافی نباشه و بتونه با سند و مدرک این مسئله رو ثابت کنه، به تشخیص رییس صندوق، می تونه کل بدهی هاش که مونده، رو تا 36 قسط، دوباره قسط بندی کنه.

البته قوانین و مقررات راجع به بازپرداخت وام تون به صندوق رفاه از چیزهایی که گفتیم بیشتره و نیازه بعد از گرفتن وام از واحد دانشجویی تون اطلاعات در این زمینه کسب کنین.

طرح بخشودگی صندوق رفاه دانشجویی swf.ir

با توجه به شرایط اقتصادی کشور در زمان شیوع کرونا، صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرده که دیرکرد اقساط و بدهی های وام دانشجویی رو از 50 تا 100 درصد می بخشه. شما می تونین وارد سایت صندوق رفاه بشین و در صفحه اصلی گزینه مربوط به راهنمای شرکت در طرح های بخشودگی رو کلیک کنین.

البته بارها پیش اومده که معمولا در زمان های خاص و به دلیل مناسبت های مختلف، جریمه های دیرکرد بازپرداخت اقساط از طرف صندوق رفاه، شامل طرح های بخشودگی میشن. اما به هر حال برای فهمیدن اصل ماجرا باید وارد سایت صندوق رفاه بشین.

اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص صندوق رفاه دانشجویی داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .  

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای ثبت درخواست وام از صندوق رفاه دانشجویی چه شرایطی لازمه ؟

✔️ از جمله شرایط لازم جهت دریافت وام از صندوق رفاه دانشجویی اینه که دانشجو شاغل نباشه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

2- ✔️  آدرس سایت صندوق رفاه دانشجویی چیه ؟

✔️ آدرس این سایت، swf.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ نحوه ثبت درخواست وام دانشجویی به چه صورتی باید ثبت بشه ؟

✔️ دانشجو ها برای ثبت درخواست وام باید ابتدا وارد سایت رفاه دانشجویی بشن که توضیحات کامل جهت ثبت درخواست در این مقاله داده شده.

منبع : صندوق رفاه دانشجویی swf.ir





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: