استخدام نیروی انتظامی زن
نوشته شده توسط : sevda

استخدام نیروی انتطامی زن در دو مقطع درجه داری و افسری انجام میشه که بانوانی که شرایط ثبت نام در فراخوان های اعلام شده رو داشته باشن می تونن در صورت اعلام پذیرش از این ارگان برای ثبت نام اقدام کنن.



با توجه به نیاز سازمان نیروی انتظامی، هر ساله استخدام نیروی انتظامی زن انجام می گیره. معمولا شیوه استخدام در این سازمان از طریق دو روش اینترنتی و حضوری انجام میشه. همه خانوم هایی که دوست دارن تا در نیروی انتظامی استخدام بشن باید همه شرایط و ضوابط مربوط به استخدام نیروی انتظامی دختر رو مطالعه کرده و سپس برای ثبت نام اقدام کنن.

در حالت کلی استخدام نیروی انتظامی زن در دو مقطع افسری و درجه داری صورت می گیره. معمولا استخدام در مقطع افسری راحت تره و میشه از طریق روش های اینترنتی اون رو انجام داد و باید به سایت نیروی انتظامی به نشانی police.ir مراجعه کرد. حالا در ادامه این مقاله در خصوص همه جزئیات استخدام پلیس زن در نیروی انتظامی توضیح داده شده.

 

زمان استخدام پلیس زن در نیروی انتظامی

یکی از چالش های اساسی و مهمی که برای متقاضیان استخدام نیروی انتظامی زن ممکنه پیش بیاد اینه که باید دقیقا چه زمانی برای استخدام اقدام کنن؟ مسلما اگر این افراد از زمان استخدام آگاهی نداشته باشن نمی تونن خودشون رو به موقع اماده کنن. پس بهتره آمادگی لازم و آگاهی از زمان استخدام از قبل وجود داشته باشه تا افراد به موقع اقدامات لازم و انجام بدن و در مقطع مورد نظرشون ثبت نام کنن.

زمان ثبت نام مقطع درجه داری پلیس زن در نیروی انتظامی

برای استخدام نیروی انتظامی زن باید همه افراد داوطلب از طریق سایت گزینش به نشانی gozinesh.police.ir ، اقدامات لازم و انجام بدن. همه داوطلبا می تونن با در نظر گرفتن شرایط عمومی و اختصاصی که این ارگان اعلام کرده به سراغ آدرس شاید مذکور برن و برای ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی زن به راحتی و در سریعترین زمان ممکن اقدام کنن.

هرساله در طی انتشار اعلامیه ی انتشار یافته از جانب نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، استخدام درجه داری توسط سازمان نیروی انتظامی از ابتدای اسفند ماه شروع میشه و تا پایان این ماه ادامه داره. هنوز زمان استخدام نیروی انتظامی زن ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ اعلام نشده ولی پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص صادر شد مطلع بشین.

 

 

به محض اینکه زمان استخدام مقطع درجه داری نیروی انتظامی 1400 - 1401 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

به عنوان یک قاعده کلی، هر ساله در هر استانی از استان های کشور، بر اساس نیاز نیروی انتظامی به بانوان درجه دار، ثبت نام برای استخدام نیروی انتظامی زن اغاز میشه. در هر استانی که نیاز به نیروی زن درجه دار وجود داشته باشه، نیروی انتظامی در طی یک اطلاعیه و آگهی تمام شرایط و ضوابطی و که باید متقاضیان برای استخدام در مقطع درجه داری داشته باشن و بیان میکنه. بانوانی هم که قصد شرکت دارن باید تمام این شرایط و مطالعه کنن و سپس اقدام به ثبت نام کنن.

 

زمان ثبت نام مقطع افسری پلیس زن در نیروی انتظامی

در حالت کلی شما باید به این موضوع توجه داشته باشین که دانشگاه کوثر یکی از دانشکده های دانشگاه علوم انتظامی امین به حساب میاد که حدود 3 الی 4 ساله که دیگه فرد جدیدی و در مقطع افسری استخدام نمی کنه.

بر اساس آمار و ارقام سال های گذشته، حدودا از سال 96 کادر افسری بانوان شاغل در نیروی انتظامی کامل شده و فرد جدیدی به اون اضافه نمیشه. همین موضوع هم باعث شده تا دیگه این دانشکده اقدام به استخدام نیروی انتظامی زن در مقطع افسری نکنه. بنابراین در حال حاضر نمیشه زمان مشخصی و برای استخدام در مقطع افسری مشخص کرد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص استخدام نیروی انتظامی می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: استخدام نیروی انتظامی

 

شرایط استخدام پلیس زن در نیروی انتظامی

یکی از سوالات اساسی و مهمی که ممکنه برای بیشتر افراد به وجود بیاد اینه که شرایط استخدام پلیس زن در نیروی انتظامی چیه؟ مسلما همه ما به خوبی می دانیم که نیروی انتظامی یکی از ارگان های مهم در کشور به حساب میاد و شرایط خاصی برای استخدام نیروها داره.

حالا میخوایم بدونیم که شرایط استخدام نیروی انتظامی زن چیه و به چه مواردی تقسیم میشه. توجه داشته باشین که در صورت نداشتن هر یک از این شرایط نمی تونین برای استخدام شدن در این ارگان دولتی بسیار مهم اقدام کنین. برای انکه افراد و متقاضیان شهر ها و استان های مختلف بتونن برای ثبت نام اقدام کنن، همه باید شرایط عمومی و اختصاصی و داشته باشن. شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی دختر به طور خلاصه به موارد زیر تقسیم میشن:

نداشتن سابقه وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی: بانوان نباید در هیچ حزب و گروه سیاسی فعالیت داشته باشن و یا اینکه هیچ سابقه ی فعالیتی هم در این احزاب نداشته باشن.

مجرد بودن: با توجه به حساسیت های کاری این شغل، بانوانی که برای ثبت نام اقدام میکنن باید مجرد باشن و متاهل نباشن.

عدم اعتیاد به مواد مخدر: متقاضیان نباید به هیچ ماده مخدری اعتیاد داشته باشن.

نداشتن سوء پیشینه: بانوانی که برای استخدام نیروی انتظامی اقدام می کنن نباید هیچگونه سو پیشینه کیفری داشته باشن.

داشتن سلامت روانی: داشتن سلامت عقلانی و نداشتن بیماری روحی و روانی از دیگر شرایط لازم است.

برخورداری از توانمندی های جسمانی و فیزیکی: توانمندی های فیزیکی و جسمانی برای تمامی بانوانی که برای استخدام نیروی انتظامی اقدام میکنن ضروری محسوب میشه.

داشتن تابعیت ایرانی: این بانوان نباید خارجی باشند و باید دارای تابعیت ایران باشن.

اعتقاد به دین مبین اسلام: انان باید مسلمان باشن و به دین اسلام اعتقاد داشته باشن.

اعتقاد به ولایت فقیه و داشتن آمادگی جهت فداکاری ها: متقاضیان باید آماده ی فداکاری باشن و به رهبری ولایت فقیه در جامعه اسلامی اعتقاد داشته باشن.

ناگفته نماند که برای استخدام در نیروی انتظامی برای بانوان شرایط اختصاصی نیز در نظر گرفته شده که باید تمامی این شرایط به طور کامل وجود داشته باشه. این شرایط اختصاصی به موارد زیر تقسیم میشن:

داشتن حداقل معدل 14 در مقطع کاردانی و حداقل معدل 16 در مقطع کارشناسی

داشتن حداقل قد 160 سانتی متر

برخورداری از حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 23 سال تمام

توجه: کسانی که دارای شرایط زیر باشن، اولویت استخدام نیروی انتظامی زن هستن:

عضویت فعال در بسیج

خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، نخبگان علمی و ورزشی

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط استخدام نیروی انتظامی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: شرایط استخدام نیروی انتظامی

 

مدارک لازم برای استخدام پلیس زن در نیروی انتظامی

مدارک لازم برای استخدام پلیس زن در نیروی انتظامی باید در هنگام ثبت نام برای استخدام نیروی انتظامی بانوان به موارد مختلفی تقسیم میشن که به انها اشاره می کنیم:

اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان به علاوه سند ازدواج در صورت متاهل بودن

مشخص بودن گروه خونی داوطلب با ارائه مدرک از سازمان انتقال خون و یا سایر اسناد

12 قطعه عکس 4*3 تمام رخ با زمینه سفید

داشتن اصل و کپی مدرک تحصیلی مقطع دیپلم (یا گواهی موقت فارغ التحصیلی که مورد تایید آموزش و پرورش باشد.)

ارائه اصل و کپی شناسنامه عکس دار (صفحات 1 و 2 و 3)

داشتن اصل و کپی کارت ملی

آخرین نکته ای که لازمه در هنگام ثبت نام بدونین اینه که برای ارائه مدارک و ثبت نام در نیروی انتظامی، نیازی نیست تا مراجعه حضوری داشته باشین، شما به راحتی می تونین با مراجعه به سامانه police.ir، تمامی مدارک را برای ثبت نام ارائه بدین.

 

برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه افسری نیروی انتظامی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه افسری نیروی انتظامی

سامانه ثبت نام اینترنتی نیروی انتظامی زن

همون طور که اشاره کردیم برای سامانه ثبت نام اینترنتی نیروی انتظامی زن شما باید قبل از هرگونه اقدامی با نحوه عملکرد این سامانه اشنایی داشته باشین تا بتونین بدون مشکل فرایند ثبت نام غیر حضوری و انجام بدین.

تمام اطلاع رسانی های مربوط به ثبت نام برای استخدام در نیروی انتظامی از طریق سامانه gozinesh.police.ir به افراد اطلاع رسانی میشه. اگر شما جز آن دسته از بانوانی هستین که خواهان استخدام در نیروی انتظامی هستین به شما توصیه می کنیم که در ابتدا قبل از هرگونه اقدامی با شرایط ثبت نام و نحوه آن در این سامانه آشنا شوید.

بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر، چند سالیه که به دلیل تکمیل ظرفیت مقطع افسری بانوان در کادر نیروی انتظامی دیگه این سازمان جذب نیرو برای این مقطع نمی کنه اما در صورت نیاز از طریق این سامانه به تمامی مردم اطلاع رسانی خواهد کرد. پس بهتره که برای اطلاع یافتن از این موارد حتما از طریق سامانه gozinesh.police.ir اقدام کنین.

 

نحوه ثبت نام پلیس زن در نیروی انتظامی

یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که ممکنه برای بسیاری از افراد به وجود بیاد اینه که چه جوری باید برای ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنن. نحوه ثبت نام پلیس زن در نیروی انتظامی دارای مراحل مختلفی در مقطع افسری و درجه داری هست. که به طور خلاصه به اون ها اشاره می کنیم.

 

مراحل ثبت نام مقطع افسری نیروی انتظامی زن

در ابتدا به به سایت police.ir مراجعه کنین.

حالا باید بر روی گزینه ( گزینش و استخدام ) کلیک کنین.

بر روی لینک ( پذیرش شرایط و ثبت نام ) کلیک کنین.

تمامی شرایط و ضوابط پذیرش مطالعه کنین.

در نهایت رم های ثبت نام​ تکمیل کنین.

 

مراحل ثبت نام مقطع افسری نیروی انتظامی زن

به سایت police.ir مراجعه کنین.

بر روی گزینه گزینش و استخدام کیک کنین.

شرایط عمومی ذکر شده رو مطالعه کنین و در صورت داشتن این شرایط گزینه ی پذیرش و ثبت نام انتخاب کنین.

بعد از مطالعه شرایط اختصاصی و کلیک بر روی گزینه ی شرایط و ثبت نام، کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد.

 

مشاوره استخدام پلیس زن در نیروی انتظامی

همون طور که اشاره کردیم، استخدام نیروی انتظامی زن معمولا بر اساس نیاز این سازمانه و معمولا در استان های مختلف، نیاز به استخدام نیروی انتظامی زن مختلف هست. اگر شما جز اون دسته از کسانی هستید که موفق به استخدام در مقطع درجه داری یا افسری نیروی انتظامی نشده اید، می تونید از طریق سامانه معرفی شده برای ثبت نام در مقطع پلیس افتخاری اقدام کنین.

حتی اگر نیروی انتظامی محل سکونت شما اقدام به استخدام نیروی زن نمی کنه هم امکان ثبت نام در مقطع پلیس افتخاری برای بانوان وجود داره. از طرفی هم اگر شما دارای شرایط مساعدی برای استخدام در نیروی انتظامی باشین اما به دلیل عدم نیاز استان شما به نیروی زن نمی تونین استخدام بشین، بهتره ثبت نام لازم را در مقطع پلیس افتخاری انجام بدین تا در صورت نیاز استان شما به استخدام، شما در اولویت قرار داشته باشین.

اگر هم شما دارای تحصیلات کافی برای ارائه خدمات مشاوره هستید و حداقل مدرک لیسانس را دارید، میتونین به عنوان داوطلب استخدام به عنوان مشاوره در کلانتری ها اقدام کنین. شما می تونین برای کسب اطلاعات بیشتر از افراد متخصص کمک بخواهین و با اونا مشورت کنین.

اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص استخدام نیروی انتظامی زن داشتین، می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین و پاسخ همه سوالاتتون رو از این مشاوران تحصیلیکو دریافت کنین.

در ادامه بخوانید: استخدام دستگاه های اجرایی



سوالات متداول

 

1- ✔️ استخدام نیروی انتظامی بانوان به چه صورتی انجام میشه؟

✔️ این گزینش در دو مقطع افسری و درجه داری انجام میشه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

2- ✔️ برای استخدام نیروی انتظامی زن چه شرایطی لازمه ؟

✔️ از جمله شرایط لازم برای استخدام نیروی انتظامی بانوان مجرد بودنه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

3-  ✔️ استخدام مقطع افسری نیروی انتظامی زن به چه صورتی انجام می شه؟

✔️ این ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شه که نحوه ثبت نام در این مقاله گفته شده.

منبع : استخدام نیروی انتظامی زن





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: