20 نکته برای موفقیت در مدیریت جلسه آزمون
نوشته شده توسط : sevda

یکی از راه های موفقیت تو کنکور سراسری ، داشتن مهارت آزمون دادن سرجلسه آزمونه . از اونجایی که خیلی از داوطلبا برای اولین بار تو آزمون سراسری شرکت می کنن لازمه تا با دونستن و تقویت 20 نکته لازم و ضروری بتونن آزمونشون رو به خوبی مدیریت کنن و عوامل محیطی و تغییر شرایط باعث خراب شدن نتیجه کنکورشون نشه .

 

 

 برای موفقیت تو کنکور سراسری تنها مطالعه ، تست زنی و برنامه ریزی درسی کافی نیست بلکه داوطلبا باید بتونن آزمون خودشون رو با توجه به شرایط کنکور مدیریت کنن . از اونجایی که 4 ساعت آزمون ، نتیجه همه زحمتایی که تو یک سال کشیدن رو مشخص می کنه پس مدیریت درست آزمون در کنار کاهش استرس می تونه کمک کنه تا داوطلب بهترین نتیجه ممکن رو با توجه به شرایط علمیش بگیره .

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری ، اکثر کنکوریا ، اقدام به حل تستای کنکور چند سال اخیر و آزمونای جامع می کنن ، معمولا تو خونه با شرایط ایده آل به آزمون جواب داده میشه اما کوچکترین تغییری سر جلسه آزمون می تونه تمرکز داوطلب رو از بین برده و مدیریت آزمون رو از دستش خارج کنه .

به خاطر همین مهارت آزمون دادن مسئله مهمیه و باعث میشه تا داوطلب بتونه از تمام قابلیت ها و توانایی های خودش سر جلسه آزمون استفاده کنه . اگه مایلین تا توانایی مدیریت جلسه آزمون رو به خوبی یاد بگیرین ، ادامه این مقاله رو از دست ندین و تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

20 نکته لازم و ضروری برای مدیریت آزمون

از اونجایی که خیلی از داوطلبا برای اولین بار تو آزمون سراسری شرکت می کنن لازمه تا از یکسری نکات مطلع بشن و با آگاهی کامل از این نکات ، استفاده از اونا سر جلسه کنکور با مشکلی مواجه نشن و بهترین نتیجه رو بگیرن :

 

1. زمان ورود به حوزه با آرامش کامل و از طریق تابلوهای راهنما که تو حیاط و راهروهای حوزه آزمونتون نصب شده و با توجه به شماره داوطلبیتون ، شماره کلاس و شماره صندلی خودتون رو پیدا کنین  . اگه به مشکلی برخوردین از مراقبای حاضر سر جلسه کمک بخواین .

 

2. بعد از پیدا کردن صندلیتون ، شماره داوطلبی نوشته شده رو کارت ورود به جلسه رو با شماره داوطلبی روی صندلیتون چک کنین .

 

3. دو تا مداد و یک پاک کن و 1 تراش رو میزتون داشته باشین و مابقی وسایلتون رو زیر یا کنار صندلیتون بزارین تا خیلی دست و پاگیر نباشه و هر وقت نیاز داشتین برشون دارین  .

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

 

4. بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم ، آزمون شروع شده و داوطلبا باید دفترچه سوالای عمومی کنکور رو که داخل پاکت پلاستیکی مخصوصی کنار صندلیشون گذاشته شده ، بردارن . این پاکت ، محل خاصی برای پاره کردن و بیرون آوردن دفترچه داره پس پلاستیک رو با آرامش و از محل مخصوص پاره کنین . با عجله پاره کردن پلاستیک از محل نادرست اون ممکنه پاسخنامه و دفترچه سوالاتتون رو هم پاره کنه !

 

5. بعد از باز کردن پاکت ، اولین کاری که می کنین چک کردن اطلاعات نوشته شده رو پاسخنامتون باشه تا از درستیه این اطلاعات مطمئن بشین . در صورتی که حتی کوچکترین مغایرتی دیدین حتما به مراقبای سر جلسه اطلاع بدین .

 

6. با نام و یاد خدا آزمونتون رو شروع کنین ، دفترچه سوالای عمومیتون رو باز کرده وهمون اول زمان مناسب برای هر درس رو که قبلا از طریق تکنیک زمان های نقصانی به دست آوردین رو ابتدای هر درس بنویسین .

 

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تکنیک زمان های نقصانی و نحوه استفاده از اون حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : تکنیک زمان های نقصانی و نحوه استفاده از آن

7. به هیچ عنوان ترتیب دفترچه رو به هم نزنین ، برای حل سوالا سعی کنین با همون ترتیب دفترچه پیش برین ، با به هم زدن ترتیب دفترچه سطح تمرکز خودتون رو پایین میارین و از طرفی ممکنه تو وارد کردن گزینه ها تو پاسخنامه دچار اشتباه بشین .

 

8. با آرامش کامل و به ترتیب سوالا رو بخونین نه این که دفترچه رو تند تند ورق بزنین . ورق زدن سریع دفترچه و نگاه کردن به همه سوالا ، باعث از دست دادن زمان میشه . هم چنین اگه سوالی رو ببینین که بلد نیستین استرس می گیرین و همین باعث میشه تا نتونین رو سوالا تمرکز کامل داشته باشین .

بیشتر بخوانید: مقابله با استرس کنکور

9. گزینه مربوط به هر سوال رو حتماً همون موقع که به جواب آخر می رسید ، تو پاسخنامه علامت بزنین تا زمان وارد کردن جوابا دچار اشتباه نشین . به هیچ عنوان وارد کردن جوابا رو به آخر تایم موکول نکنین، چون ممکنه وقت کم بیارین ، از طرفی ممکنه به خاطر استرس آزمون گزینه ها رو به اشتباه وارد پاسخنامه کنین .

 

10. سعی کنین وقتی دارین یک سوال رو حل می کنین به چیز دیگه ای فکر نکنین . چون تو این حالت سوال رو با تمرکز کامل حل کرده و سراغ سوال بعدی میرین و تمام فکرتون رو یک سوال میزارین .

 

11. بعد از هر 5 تا سوال که جواب میدین یک بار جواب سوالاتتون رو چک کنین تا اگه اشتباهی تو سوالا داشتین بتونین درست کنین .

 

12. سر جلسه آزمون به هیچ عنوان به نتیجه فکر نکنین ، تمام تایم آزمون سعی کنین فقط حواستون به سوالا و جواب دادن به سوالا باشه .

 

13. به خاطر طولانی بودن زمان آزمون و هم چنین فعالیت فکری زیادی که سرجلسه آزمون دارین ، بهتره تا همراه خودتون حتما مواد قندی مثل : خرما ، شکلات و... به همراه آب و آبمیوه داشته باشین تا در صورتی که قندتون افتاد ، ضعف کردین و یااحساس تشنگی کردین ، بتونین بخورین و مشکلی براتون ایجاد نشه .

بیشتر بخوانید : بایدها و نبایدهای تغذیه شب امتحان

14. با توجه به این که سازمان سنجش 4 نوع دفترچه در اختیار داوطلبا قرار میده سعی کنین سوالا رو با دقت بخونین و تو آرامش کامل به سوالا جواب بدین . به هیچ عنوان خودتون رو با دانش آموز کناریتون مقایسه نکنین و یادتون باشه که دفترچه هاتون با هم فرق می کنه .

 

15. انرژیتون رو تا آخر آزمون حفظ کنین نه این که اول آزمون خیلی پر انرژی باشین ولی ساعتای پایانی آزمون خسته باشین و تمرکز بالایی نداشته باشین .

 

16. برای جواب دادن به سوالا سعی کنین از تکنیک ضربدر منها استفاده کنین و سوالایی که روشون مسلط هستین رو جواب بدین ، سوالای شک دار و زمان بر رو کنارشون علامت ضربدر گذاشته و کنار سوالایی که بلد نیستین علامت منها بزارین تا تو زمان بدست اومده از تکنیک زمانای نقصانی بخواین رو سوالای نزدتون فکر کنین و به درستی جواب بدین .

 

17. به هیچ وجه هیچ سوالی رو شانسی جواب ندین حتی اگه بین دو گزینه شک داشتین ، تو اکثر موارد ثابت شده که داوطلبا گزینه غلط رو انتخاب می کنن چون تو دام آموزشی اون سوال میفتن . پس شانسی جواب دادن ممنوع !

 

18. اگه سوالای یک درس سخت تر از حد معمول و سالای قبل بود نگران نشین ، چون این سختی شامل حال همه داوطلبای کنکور میشه نه فقط شما !

 

19. اگه مبحثی از درسی رو حذف کردین و اصلا نخوندین ، سر جلسه کنکور هم سراغ سوالای اون مبحث نرین . فقط در صورتی به سوالای اون مبحث می تونین جواب بدین که سوالای ساده ای طرح شده باشه و شما به درستی جواب خودتون مطمئن باشین .

 

20. با یکی از تکنیک های مدیریت زمان ( استراتژی بازگشت ) برنامه داشته باشین یعنی دقیقاً بدونین زمانی رو که با استفاده از تکنیک اعداد نقصانی ذخیره کردین رو برای چه کاری می خواین مثلا برای مرور تست ها ، سوالات نزده و یا سوالات وقت گیر می خواین که البته تکنیک ضربدر منها هم خیلی می تونه کمکتون کنه .

 

 مدیریت زمان ، خیلی می تونه به داوطلبا تو کنترل و صرفه جویی زمان کمک کنه . مدیریت زمان چند تکنیک ساده و کاربردی داره . پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از همه تکنیک های مدیریت زمان مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : تکنیک های مدیریت زمان سرجلسه کنکور سراسری

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد تکنیک های مدیریت آزمون کنکور ،  جواب بدن . می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشنا در ارتباط باشین و تموم سوالای خودتون رو از این کارشناسا بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم تا با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .

 یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین آزمونا که تو دوران تحصیل برگزار میشه کنکور سراسریه . رفتار والدین تو این سال مهم و سرنوشت ساز ، تاثیر مستقیمی رو عملکرد و نتیجه تلاش فرزندشون داره . برای اطلاع از وظایف والدین تو این سال خوندن مقاله زیر رو پیشنهاد می کنیم .

در ادامه بخوانید : توصیه های مهم به والدین کنکوری ها


سوالات متداول


1- وسایل لازم و ضروری که بای سرجلسه ازمون همراهمون باشه ، شامل چه چیزاییه ؟

کارت ورود به جلسه ، کارت شناسایی ، مداد سیاه نرم و ... که به طور کامل تو متن مقاله گفته شده .

2- تورق سریع دفترچه سوالا سرجلسه آزمون باعث به وجود اومدن چه مشکلاتی میشه ؟

از مشکلاتی که تورق سریع دفترچه و نگاه کردن به همه سوالا به وجود میاره ، باعث از دست دادن زمان ، ایجاد استرس و... میشه کهتو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- نکات ضروری که لازمه تا سرجلسه کنکور رعایت کنیم چه چیزاییه ؟

حفظ آرامش ، استفاه از تکنیک های مدیریت زمان ، عدم داشتن استرس ، عدم فکر کردن به نتیجه کنکور و ... که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

منبع : 20 نکته برای موفقیت در مدیریت جلسه آزمون





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: