سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
نوشته شده توسط : sevda

مصاحبه یکی از اصلی ترین مراحل پذیرش دانشجو تو دانشگاه فرهنگیان محسوب میشه . تو مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 99 ،  اول کارنامه داوطلب بررسی شده و بعد اجازه ورود میدن . با شروع مصاحبه ، تیم مصاحبه کننده یکسری سوال علمی و عقیدتی می پرسن ، با پرسیدن این سوالا در واقع توانایی های دانشجو رو مورد سنجش قرار میدن .

 

 

 

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹ ، داوطلبایی که بر اساس کارنامه اولیه شون انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان رو انجام داده و از طرف این دانشگاه دعوت به مصاحبه شدن لازمه با اطلاع از شرایط و سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 99 ، خودشون رو برای مصاحبه این دانشگاه آماده کنن .

مصاحبه ، یکی از اصلی ترین مرحله پذیرش دانشگاه فرهنگیان محسوب میشه بنابراین داوطلبایی که علاقمند به ادامه تحصیل تو این دانشگاه هستن با دونستن سوالای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و جواب اونها می تونن با آمادگی بیشتر و استرس کمتری نسبت به بقیه داوطلبا تو مصاحبه این دانشگاه شرکت کنن . به خاطر اهمیتی که مصاحبه تو روند پذیرش دانشگاه فرهنگیان داره ، تو این مقاله پر تکرارترین سوالای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و پاسخ سوالا  رو آوردیم . پس همراهمون باشین !

 

 

سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۹۹

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از دو بخش مصاحبه علمی - دینی و معاینات پزشکی تشکیل میشه ، داوطلبایی که بتونن به سوالای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان جواب درستی بدن ، تو این مرحله قبول شده و برای معاینات پزشکی فرستاده میشن .

  • سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به همراه پاسخ

همونطور که گفتیم سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از دو بخش علمی و عقیدتی تشکیل شده بنابراین داوطلبایی که انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان رو انجام داده و به مصاحبه این دانشگاه دعوت شدن ، لازمه تا رو این موارد تسلط نسبتا خوبی داشته باشن . از اونجایی که دانشجو های دانشگاه فرهنگیان تعهد به خدمت دارن و بعد از اتمام تحصیلاتشون به استخدام آموزش و پرورش در میان ، با انجام این مصاحبه بیشتر اطلاعات داوطلب تو زمیه علمی ، سیاسی و مذهبی مورد سنجش قرار می گیره تا داوطلبایی که شرایط بهتری دارن ، بتونن وارد این دانشگاه بشن . پر تکرارترین سوالای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل موارد زیر میشه :

 

سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
هدفتون از انتخاب شغل معلمی چیه ؟ چه افرادی تو انتخاب این رشته نقش داشتن ؟
تو اوقات فراغتون چه کارایی انجام میدین ؟ چه کتابایی تا حالا خوندی ؟
احکام تقلید چیه و مرجع تقلیدت کیه ؟ احکام مربوط به نماز ، روزه ، غسل ، خمس و زکات
اصول دین فروع دین
رعایت کردن آداب قرائت قرآن  اطلاع از اتفاقات مهم تاریخ و قرار دادها
رهبر توسط چه افرادی انتخاب میشه ؟ تعداد اعضای شورای نگهبان
چه سایتای مفیدی میشناسین ؟ اعضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی
عکس العملوتون زمانی که یک دانش آموز حین تدریس بهتون توهین یا بی احترامی کنه ؟ از اینترنت چه استفاده ای می کنی ؟
چه ویژگی هایی رو تو خودت دیدی که این رشته رو انتخاب کردی ؟  چه فعالیت های فرهنگی و مذهبی داری؟
یک ویژگی خوب و یک ویژگی بد از خودت ؟  دوست داری معلم ابتدایی باشی یا دبیرستان؟
تو اوقات فراغتتون بیشتر چه کارایی انجام میدین ؟ اگر با مدیر مدرسه در مورد موضوعی اختلاف نظر داشته باشی چه عکس العملی نشون میدی ؟
 چه رشته هایی رو از این رشته بالاتر زده بودین ؟   اگه بعد از اتمام تحصیلتون یک جای دور رو به عنوان محل خدمت براتون در نظر بگیرن می روید یا نه ؟
اگه یک رشته ای رو همزمان با همین رشته قبول بشی کدوم رو انتخاب می کنی ؟ آثار تاریخی شهر خود را نام ببرید ؟

 

برای مطالعه نمونه سوالات عقیدتی دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید .

 

  • معاینات پزشکی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

داوطلبایی که مرحله اول مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رو با موفقیت پشت سر بزارن وارد مرحله دوم یعنی انجام معاینات پزشکی میشه . تو این مرحله سلامت جسمی و روانی لازم برای انجام شغل معلمی ، توسط پزشک معتمد دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش بررسی میشن . موارد پزشکی مورد بررسی عبارتند از :

 

معافیت های پزشکی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
قد و وزن با توجه به تقاضای هر استان و متناسب با وظايف شغل معلمی به تشخيص اداره كل آموزش و پرورش استان مربوط
قدرت بینایی بدون عينک و لنز ، قدرت ديد هر چشم باید حداقل پنج دهم باشه و يا هر دو چشم حداقل ده بيستم
قدرت شنوایی قدرت شنوایی بالاتر از 40 دسی بل ، شنیدن صدای نجوا حداقل از 6 متری
توانایی گفتار نداشتن لکنت زبان به هر میزان و ادای کامل و واضح کلمات
بیماری های مزمن عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج از قبیل آسم ، نارسایی کلیه ، بیماری های قلبی ، جزام و بیماری های خونی نظیر لوسمی و ... .

 

حتما بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

 

 

نکات مهم برای شرکت و پاسخگویی به سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۹۹

تو این قسمت نکات مهمی که برای جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 99 لازم هستش رو گفتیم تا با اطلاع از اونا بتونین با آمادگی بیشتری تو جلسه مصاحبه فرهنگیان ۹۹ حاضر شده و شانس قبولی خودتون رو بالا ببرین .

 

نکات مهم برای شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 99 :

 تو هر شرایطی اعتماد به نفس خودتون رو حفظ کرده ، تا آخر مصاحبه خودتون رو نبازین و قدر مصاحبه رو دونسته و به خوبی ازش استفاده کنین .

 

 هنگام برخورد با تیم مصاحبه کننده با اعتماد به نفس کامل احوال پرسی کرده ، لبخند داشته و از برقراری ارتباط چشمی غافل نشین .

 

 سعی کنین لباس مناسب و آراسته به تن داشته و لوازم اضافی با خودتون نبرین .

 

 زمان جواب دادن به سوالا عجله نکرده و در کمال آرامش و اعتماد به نفس به سوالا جواب بدین . سعی کنین جواب سوالاتون کوتاه ، مختصر و مفید باشه و از جواب های طولانی و اغراق آمیز بپرهیزین .

 

 سر جلسه مصاحبه حتما صداقت داشته باشین اما سعی کنین از ضعفاتون صحبت نکرده و عدم توانایی خودتون تو موضوعی رو توجیه نکنین .

 

  از اهمیت دقایق اولیه مصاحبه تو نتیجه قبولیتون غافل نشین . از قبل خودتون رو برای دقایق اولیه آماده کنین . چون تیم مصاحبه با توجه به دقایق اولیه مصاحبه شما رو ارزیابی می کنن .

 

 همه سوابق و فعالیت هاتون مثل لوح تقدیرها ، مقام ورزشی ، مقام مسابقات قرآنی ، مدارک عضویت و فعالیت بسیج و … رو همراه خودتون داشته باشین . چون ممکنه تو بخش هایی مثل سوالات دینی و سیاسی ارائه دادن این مدارک به نفعتون باشه .

 

  نکته خیلی مهم دیگه اینه که مصاحبه هیچ ربطی به رتبه شما نداره ، ممکنه کسی با رتبه خیلی خوب رد شده و کسی با رتبه بدتر قبول بشه و یا برعکس .

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان پاسخ بدن و شما رو برای موفق شدن تو جلسه مصاحبه راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفتی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . هم چنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو از تمام احبار مربوط به دانشگاه فرهنگیان مطلع بشین .

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل چند بخش میشه ؟

✔️ مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از دو بخش مصاحبه علمی - دینی و معاینات پزشکی تشکیل شده که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ چه سوالایی تو مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پرسیده میشه ؟

✔️ همونطور که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، بیشترین سوالایی که تو مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پرسیده میشه شامل : هدف از انتخاب شغل معلمی ، کتابایی که بیشتر مطالعه می کنین و ... میشه .

3- ✔️ چه مدارکی رو روز مصاحبه می تونین همراه خودتون ببرین ؟

✔️ همونطور که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده ،  همه سوابق و فعالیت هاتون مثل لوح تقدیرها ، مقام ورزشی و … رو همراه خودتون داشته باشین .

منبع : سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: