نوشته شده توسط : sevda

مصاحبه دکتری مهم ترین مرحله پذیرش دانشجو بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری هستش که داوطلبا باید قبل از حضور تو جلسه مصاحبه از روند کامل مصاحبه آشنایی داشته باشن و با آماده کردن رزومه ای کامل به اون تیم مصاحبه کننده ثابت کنن به بهترین گزینه برای پذیرش مقطع دکتری هستن .

 


بعد از اینکه نتایج اولیه دکتری اعلام میشه و وضعیت تراز و رتبه هر داوطلب مشخص می شه داوطلبا بابد خودشون رو برای مصاحبه دکتری آماده کنن . چون متاسفانه اشتباه خیلی از داوطلبای دکتری اینه که فکر می کنن برای آماده شدن مصاحبه دکتری وقت دارن و تازه بعد از اینکه نتایج دعوت به مصاحبشون اعلام میشه پیگیر این میشن که باید چیکار کنن و چه مدارکی آماده کنن .
درصورتی که تو این زمان یعنی بعد از اعلام نتایج ، خیلی کاره زیادی از دست داوطلبا بر نمیاد . پس بهتره بعد از اینکه نتایج اولیه کنکور اعلام شد و یا حتی قبل از شرکت تو کنکور دکترا و یا حتی زمانی که دانشجوی ارشد هستین خودتون رو برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری اماده کنین .
اما داوطلبایی که تجربه یکبار حضور تو جلسه دکتری رو دارن و اونایی که می خوان برای همون بار اول تو مصاحبه دکتری پذیرش بشن پیگیر اینن که برای آمادگی تو جلسه مصاحبه دکتری باید چیکار کنن و اصلا چه سوالایی تو مصاحبه دکتری ازشون پرسیده میشه . پس اگه شما هم جزو این داوطلبا هستین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین .

 


شانس قبولی در مصاحبه دکتری

خوب همون طور که می دونین و تو دفترچه ثبت نام آزمون دکتری نوشته شده شرط پذیرش شما تو دکتری تخصصی ، 50 درصد به نمره کنکور شما ، که حد نصاب دعوت به مصاحبه رو مشخص می کنه و 50 درصد دیگه مربوط به فرایند مصاحبه شماس . یعنی شما فقط کافیه که نمره حد نصاب دعوت به مصاحبه رو کسب کنین و دعوت به مصاحبه بشین بقیش فقط بستگی به نمره و امتیازی که از مصاحبه می گیرین داره . کسایی هم که دکتری پژوهشی رو انتخاب کردن که دیگه خیالشون باید خیلی راحت تر باشه چون ترازشون فقط 30 درصد قبولی رو مشخص می کنه و 70 درصد مابقی مربوط به فرایند مصاحبشونه .

برای اینکه خیالتون هم راحت کنیم بگیم که خیلی از داوطلبا بعد از اینکه نتیجه دکتراشون میاد و ترازشون رو میبینن و یا موقعی که سر جلسه مصاحبه تراز بقیه افرادی که دعوت به مصاحبه شدن رو میبینن نا امید میشن و میگن شانس قبولی ما کمه . در صورتی که فقط کافیه شما دعوت به مصاحبه بشی دیگه بعد از این همه چیز بستگی به نمره مصاحبتون داره .

مثلا ممکنه کسی که رتبه 100 یک رشته رو آورده دعوت به مصاحبه یک دانشگاه بشه و کسی که رتبه 1 اون رشته رو هم آورده دعوت به مصاحبه همون دانشگاه بشه . بعد رتبه یک تو مصاحبه رد بشه و رتبه 100 پذیرش . پس بعد از دعوت به مصاحبه شدن دیگه نگران ترازتون نباشین .

 

 برای این که بدون نگرانی هم سر جلسه مصاحبه دکتری سراسری حاضر بشین خوندن مقاله زیر کمک زیادی بهتون می کنه .

 

سوالات مصاحبه دکتری

پس با توجه به چیزایی که گفته شد هیچ نگرانی نداشته باشین و از الان خودتون رو برای مصاحبه آماده کنین . چون همه چیز بستگی به روند مصاحبتون داره که در ادامه اقداماتی که برای مصاحبه دکتری باید انجام بدین گفته میشه :

 

 

 

موقعی که شما سر جلسه مصاحبه حاضر میشین اولین سوالی که ازتون می پرسن اینه که خودتون رو معرفی کنین . شما باید خودتون رو به طور کامل معرفی کنین و بگین کارشناسی و ارشد رو  چی خوندین و کجا خوندین و معدلتون چند بوده . یا اگه تغییر رشته تو هر مقطع داشتین باید توضیح بدین علت این تغییر رشته چی بوده .

 

 

 سوال بعدی در مورد پایان نامه شماس ! پایان نامه مهم ترین رزومه شما حساب میشه . باید تسلط کافی رو پایان نامه مخصوصا روی اصطلاحات کلیدیش داشته باشین چون از اصطلاحات کلیدی ازتون سوال میشه و باید به طور کامل پاسخگو باشین . تیم مصاحبه کننده می خوان بدونن که پایان نامتون رو خودتون انجام دادین یا نه . 

 

 علاوه بر خود پایان نامه و موضوعش ، نمره ای که از پایان نامه گرفتین و استاد راهنماتون هم تو امتیازی که بابت پایان نامه می خوان بهتون بدن خیلی تاثیر گذاره .

 

 


 سوال بعدی در مورد مقاله هستش و می پرسن تا حالا مقاله ای به چاپ رسوندین یا نه ؟ چند مقاله دارین و داخل چه ژورنالی و یا مجله ای به چاپ رسیده . شاید اگه مقاله ای ندارین نگران بشین و بگین خوب من که مقاله ای ندارم حالا باید چیکار کنم ؟ یا چه جوری تعداد مقاله هامو بیشتر کنم ؟

برای پاسخ به این سوال اول باید بدونین که دو تا مقاله داریم . مقاله علمی ترویجی و مقاله علمی پژوهشی . خوب حالا تفاوت این دو مقاله تو چیه و چه جوری میشه اون رو نوشت  . راحت تر از همه که زمان کمتری هم ازتون می گیره مقاله علمی تروجیه ! حالا به چه مقاله ای میگن مقاله علمی ترویجی ؟

به مقاله ای که قبلا یکی روش کار کرده و به نتیجه رسیده و ان رو ثبت کرده میگن مقاله علمی ترویجی و شما میان اون رو ترویج می دین و دربارش مقاله می نویسین . برای این کار هم می تونین چند تا مقاله مرتبط با رشته خودتون رو بخونین ، یک چکیده ای از هر کدوم بنویسین یک چیزی هم خودتون بهش اضافه کنین و به اسم یک مقاله جدید به چاپ برسونین . به همین راحتی !

 اما اگه بخواین مقاله علمی پژوهشی بنویسین باید چیکار کرد ؟

نوشتن مقاله علمی پژوهشی هم کار خیل  سختی نیست ! شما می تونین  خیلی راحت از پایان نامه ارشد خودتون 2 تا مقاله علمی پژوهشی بنویبسین ، یکی از بخش دوم پایان نامه که بیشینه های پژوهیتون هستش و یکی از به طور کلی از کل پایان نامتنون که حتی اگه پایان نامه خیلی قوی باشه امکان اینکه 3 تا مقاله هم از پایان نامه بنویسین هست .

 

 

 مورد بعدی داشتن مدرک زبان خارجیه ! داشتن مدرک زبان خارجی سر جلسه مصاحبه دکترا اجبار نیست ولی داوطلبا باید تا قبل از آزمون جامع دکتری مدرک زبان خارجیشون رو بگیرین و ارائه بدن پس چه بهتره اون رو زودتر بگیرین و برای سرجلسه مصاحبه هم اون رو ارائه بدین . چون داشتن مدرک زبان انگلیسی از داشتن مقاله هم امتیاز بالا تری داره .

از اونجایی که تو مقطع دکتری شما با کتابا و مقاله های ترجمه نشده زیادی طرف هستین پس برای اون استاد راهنما داشتن مدرک زبان انگلیسی دانشجو اهمیت بالایی داره . شاید خیلیا الان بگن که تو این زمان کوتاه چه جوری می تونیم مدرک زبان انگلیسی رو بگیریم . گرفتنش کار سختی نیست !

شما می تونین تو آزمونای زبان مختلف شرکت کنین و مدرک زبان رو بگیرین و اصلا نیازی به این که بخواین قبلش تو کلاس زبان شرکت کنین نیست چون این آزمونی زبان که بهتون معرفی می کنیم نسبتا راحت هستن و حد نصال قبولی این آزمونا هم پایینه و اکثر این آزمونا نمره منفی هم نداره .

آزمونای زبان خارجی که می تونین توش شرکت کنین شامل آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت ، EPT دانشگاه آزاد ، MSRT وزارت علوم و TOLIMO سازمان سنجش هستش . برای گرفتن مدرک زبان هم بهتره مدرک متناسب با دانشگاهی که می خوان برای مصاحبش شرکت کنین بگیرین مثلا اگه قصد تحصیل تو دانشگاه آزاد رو دارین مدرک ept و برای دانشگاه های سراسری مدرک msrt و یا tolimo . هر کدوم از این آزموونازبان هم معمولا چند بار در سال برگزار میشه .

برای اینکه دانش زبان خارجیتون رو هم چک کنن امکان داره بگن اون معرفی اولیتون رو به زبان خارجی انجام بدین یا ازتون بخوان یه متن انگلیسی بخونین و یا ترجمه کنین . پس بهتره قبل از حضور تو جلسه مصاحبه دکتری رو این موارد هم تسلط پیدا کنین .

 

 


 حالا بریم سراغ مهم ترین موضوع یعنی هدف شما ! چیزی که برای داوران حاضر تو جلسه دکتری خیلی مهمه هدف شما برای ادامه تحصیل تو مقطع دکتراست . شما باید یک جواب قانع کننده بدین که نشون بده شما بهترین انتخاب هستین . جوابی که به این سوال می دین باید متمایز با جواب های روتین بقیه باشه .

 

برای افراد حاضر تو جلسه دکتری جوابی مثل اینکه می خوام استاد دانشگاه بشم و یا به خاطر کارم مجبور به ادامه تحصیل شدم اصلا قابل قبول نیست . نظر اساتید اینه که فردی که می خواد برای دکتری ادامه تحصیل بده باید یه دغدغه داشته باشه و برای اون تلاش کنه . سعی کنین اون موضوعی که می خواین رو دکتری دربارش تحقیق کنین رو روش فکر کنین و سر جلسه مصاحبه حرف برای گفتن از اون موضوع داشته باشین . ترجیحا موضوعی که انتخاب می کنین بهتره مرتبط با موضوع پایان نامه ارشدتون باشه .

 

 

 

 مورد بعدی داشتن توصیه نامه هستش ! داشتن توصیه نامه هم سر جلسه مصاحبه دکتری تاثیر زیادی تو پذیرش داوطلبا داره . حالا توصیه نامه رو باید چه جوری گرفت ؟

 

 توصیه نامه از طرف یک استاد شما برای شما نوشته میشه که شما رو از لحاظ علمی و یا هر ویژگی دیگه تایید می کنه . استادا به هر دانشجویی این توصیه نامه رو نمیدن و به دانشجویی میدن که نخواد اعتبار علمی اون استاد زیر سوال ببره . پس اگه می تونین از 2 استاد ارشدتون که بهتره یکیش استاد راهنماتون باشه و یک استاد دیگه این توصیه نامه رو بگیرین .

 


  توصیه ای که در آخر براتون داریم اینه برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری رزومه تون رو آماده کنین . برای این کار هم کافیه یک کلر بوک تهیه کنین و تو اون تمام مدارکتون رو قرار بدین .

 

مدارکی شامل کپی از مدرک کارشناسی ، مدرک ارشد ، مدرک زبان خارجی ، توصیه نامه و ... . این جوری موقعی که سر جلسه مصاحبه حاضر میشین و این رزومه رو به تیم مصاحبه کننده تحویل میدین ، متوجه میشن که دانشجوی پیگیری بودین و اومدین تا پذیرش بشین .

 

 


 راستی علاوه بر موارد بالا ، نوع پوشش شما ، ظاهر و آراستگیتون ، لحن بیان و اعتماد به نفستون هم خیلی توی روند پذیرش شما تاثیر گذاره چون زمانی که سر جلسه مصاحبه شرکت می کنین اون تیم مصاحبه کننده دیگه به شما به چشم یک دانشجو نگاه نمی کنن و به دید همکار بهتون نگاه میشه و بررسی می کنن ببینن این شخصی که الان روبروی ما نشسته صلاحیت همکاری با ما رو داره یا نه .

 

 برای اطلاع از اعلام نتایج آزمون دکتری با خوندن مقاله زیر اطلاعات لازم رو کسب می کنین .


و اما حرف آخر برای موفقیت در مصاحبه دکتری

اما اگه بعد از خوندن این مقاله دیدین برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری امادگی لازم رو دارین و خیلی عقب هستین باز هم بدون نگرانی تا اونجایی که میشه خودتون رو آماده کنین و فرصت حضور تو جلسه مصاحبه رو از دست ندین . چون تقریبا اکثر کسایی که با شما سر جلسه مصاحبه دکتری حاضر میشن شرایطی مثل شما رو دارن . یا داوطلبایی هستن که تازه فارغ التحصیل شدن و یا خیلی ها هنوز پایان نامه ارشد رو هم دفاع نکردن پس خیلی نگران نباشین . حتی اگه تو مصاحبه هم پذیرفته نشین دیگه تجربه حضور تو جلسه مصاحبه رو به دست میارین و برای سال بعد آمادگی بیشتری پیدا می کنین .

 

 احیانا اگه بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری به نتیجه دلخواهتون نرسیدین می تونین شانستون رو برای ثبت نام دکتری بدون آزمون امتحان کنین .

مشاوراری مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد آمادگی برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تا اونجایی که میشه با توجه به تجربه کارشناسا خودتون رو برای موفقیت تو مصاحبه دکتری اماده کنین .

 



سوالات متداول

1- آیا کسایی که تراز بهتری دارن شانس قبولیشون تو مصاحبه دکتری بیشتره ؟
خیر ، همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده تراز فقط حد نصاب دعوت به مصاحبه داوطلبا رو مشخص می کنه و ممکنه کسی که تراز بهتری داره تو مصاحبه رد بشه .

2- آیا داشتن مدرک زبان خارجی تو مصاحبه دکتری الزامیه ؟
خیر ، داشتن مدرک زبان خارجی تو مصاحبه دکتری الزامی نیست ولی امتیاز بالایی تو مصاحبه داره که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- چه کسایی تو فرایند مصاحبه دکتری شانس قبولی بیشتری دارن ؟
داوطلبایی که با آمادگی بالا سر جلسه مصاحبه حضور داشته باشن و مدارک لازم رو قبل از شرکت تو جلسه مصاحبه آماده کنن که تو این مقاله تمام اقدامات مورد نیاز گفته شده .

منبع : هر چیزی که برای موفقیت در مصاحبه دکتری نیاز دارید



:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور سراسری انسانی ۹۹ و قبولی تو رشته مدیریت دولتی رو دارن میدونن راه سختی برای قبولی تو رشته مورد نظرشون هست . یکی از کارهایی که باعث میشه راهشون هموار تر بشه بررسی آخرین کارنامه قبولی مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم و درصد های اون کارنامس . تا متوجه بشن برای قبولی رشته مدیریت دولتی چه میانگین درصدی برای هر درس احتیاجه .

رشته مدیریت دولتی جزو رشته های پر طرفدار گروه آزمایشی انسانی هستش که داوطلبای زیادی قصد قبولی تو این رشته رو دارن . یکی از کارهایی که باعث برنامه ریزی دقیق تر شما برای قبولی تو این رشته میشه بررسی کارنامه آخرین فرد قبولی رشته مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم و میانگین درصد های زده شده هر درسه .

از اونجایی که بررسی کارنامه آخرین فرد قبولی مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم​ و دونستن درصدای اون کارنامه باعث برنامه ریزی کامل تر شما برای کنکور 99 میشه ما تو این مقاله کارنامه های رتبه قبولی مهندسی مدیریت دولتی شبانه​ ۹۸ رو توی هر 3 منطقه کنکور سراسری جمع اوری کردیم . پس اگه شما هم به دنبال دقیق تر انجام دادن برنامه ریزیتون هستین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین .

 


کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور انسانی 99 و قبولی تو رشته مدیریت دولتی شبانه رو دارن بررسی کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی نوبت دوم سالای قبل هم به درد برنامه ریزیشون می خوره و هم به درد انتخاب رشتشون تو کنکور سراسری .

همون طور که در بالا گفته شد شما بررسی کارنامه قبولی مدیریت دولتی شبانه می تونین که برنامه ریزی دقیق تر و کامل تری داشته باشین و میانگین درصدی برای قبولی تو رشته مدیریت دولتی احتیاجه دستتون میاد .

بعد از این که کنکور سراسری شرکت کردین و خواستین انتخاب رشته انجام بدین اون جا هم با بررسی کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی سال های گذشته و مقایسه اون کارنامه با کارنامه خودتون می تونین انتخاب رشته ی دقیق تری انجام بدین .

برای همین ما لیستی از کارنامه قبولی مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم​ 98 در منطقه 1 ، 2 ، 3 رو براتون جمع آوری کردیم . در ضمن این رو هم در نظر داشته باشین که شما باید کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی شبانه فردی رو مورد بررسی قرار بدین که سهمیه منطقش با شما یکیه . چون تو کنکور کارنامه شما فقط و فقط با کسایی مقایسه میشه که سهمیه یکسان با شما رو دارن .

مثلا فردی که سهمیه منطقه 2 رو داره باید کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم​ منطقه 2 رو مورد بررسی قرار بده .

کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم​ منطقه 1 :

کارنامه و حداقل درصد و رتبه لازم قبولی مدیریت دولتی​ شبانه ( نوبت دوم ) کنکور 98 - 99 در سهمیه منطقه 1
زیرگروه سه    2557
محل سکونت    مشهد
دانشگاه قبولی    دانشگاه فردوسی مشهد
ادبیات فارسی    32
زبان عربی    64
دین و زندگی    56
زبان خارجی    6.7
رياضيات    13.4
اقتصاد    77.8
ادبيات فارسی تخصصي    21.2
زبان عربی تخصصی    48.4
تاریخ و جغرافیا    25.6
جامعه شناسی    56.7
منطق و فلسفه    16
روان شناسی    63.4
کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم​ منطقه 2 :
به زودی کارنامه و حداقل درصد و رتبه لازم قبولی مدیریت دولتی​ شبانه ( نوبت دوم ) کنکور 98 - 99 در سهمیه منطقه 2در این بخش قرار می گیرد .

 

کارنامه قبولی رشته مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم​ منطقه 3 :

به زودی کارنامه و حداقل درصد و رتبه لازم قبولی مدیریت دولتی شبانه ( نوبت دوم ) کنکور 98 - 99 در سهمیه منطقه 3 در این بخش قرار می گیرد .

 



مشاوره قبولی رشته مهندسی مدیریت دولتی نوبت دوم 99
شما با بررسی کارنامه هایی که براتون قرار دادیم می تونین به یک برنامه ریزی دقیق تر و کامل تری داشته باشین و متوجه می شین که تو کدوم درس ها ضعف دارین و کدوم درس ها نقطه قوت شما هستن . اینجوری کارتون برای رسیدن به هدفی که دارین خیلی راحت تر میشه .

خیلی از داوطلبا با این که مطالعه خوبی برای کنکور سراسری دارن ولی متاسفانه زمانی که سر جلسه کنکور حاضر میشن متوجه این موضوع میشن که هنوز نمی دونن برای قبولی تو رشته ای که براش تلاش کردن باید از هر درس حداقل به چند تا سوال جواب بدن و دونستن این موضوع قبل از شرکت تو کنکور واقعی باعث میشه که شما برنامه ریزیتون دقیق تر باشه و برای رسیدن به هدفتون هم می تونین خودتون رو تو شرکت کنکور های آزمایشی محک بزنین .


احیانا اگه با توجه به بررسی کارنامه و دقیق تر انجام دادن برنامه ریزیتون باز هم نتونستین به اون نتیجه دلخواه برسین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای برطرف کردن ضعفتون کمک بگیرین .





سوالات متداول

1- چه جوری می تونیم به کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی استان های مختلف دسترسی داشته باشیم ؟
ما تو این مقاله همه کارنامه های شهر های مختلف رو براتون گذاشتیم که با مطالعه این مقاله می تونین همه کارنامه ها رو بررسی کنین .

2- برای قبولی تو رشته مدیریت دولتی حداقل چه رتبه ای لازمه ؟
حداقل رتبه قبولی مدیریت دولتی بستگی به سهمیه منطقه شما داره که ما تو این مقاله حداقل رتبه قبولی مدیریت دولتی رو تو سهمیه مناطق مختلف گذاشتیم .

3- آیا کسی که سهمیه منطقه 1 داره می تونه کارنامه فردی که سهمیه منطقه 2 داره رو ملاک قبولی خودش قرار بده ؟
خیر ، همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفته شده هر کسی باید کارنامه متناسب با سهمیه منطقه خودش رو بررسی کنه .

منبع : کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی نوبت دوم



:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور سراسری انسانی ۹۹ و قبولی تو رشته مدیریت دولتی رو دارن میدونن راه سختی برای قبولی تو رشته مورد نظرشون هست . یکی از کار هایی که باعث میشه راهشون هموار تر بشه بررسی کارنامه آخرین قبولی مدیریت دولتی سراسری و درصد های اون کارنامس . تا متوجه بشن برای قبولی رشته مدیریت دولتی

چه میانگین درصدی برای هر درس احتیاجه .

رشته مدیریت دولتی جزو رشته های پر طرفدار گروه ازمایشی انسانی هستش که داوطلبای زیادی قصد قبولی تو این رشته رو دارن . یکی از کارهایی که باعث برنامه ریزی دقیق تر شما برای قبولی تو این رشته میشه بررسی کارنامه آخرین فرد قبولی رشته مدیریت دولتی سراسری و میانگین درصد های زده شده هر درسه .

از اونجایی که بررسی کارنامه آخرین فرد قبولی مدیریت دولتی سراسری و دونستن درصدای اون کارنامه باعث برنامه ریزی کامل تر شما برای کنکور 99 میشه ما تو این مقاله کارنامه های رتبه قبولی مدیریت دولتی سراسری ۹۸ رو توی هر 3 منطقه کنکور سراسری جمع اوری کردیم . پس اگه شما هم به دنبال دقیق تر انجام دادن برنامه ریزیتون هستین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین .

 


کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی دولتی

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور انسانی 99 و قبولی تو رشته مدیریت دولتی رو دارن بررسی کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی سراسری سالای قبل هم به درد برنامه ریزیشون می خوره و هم به درد انتخاب رشتشون تو کنکور سراسری .

همون طور که در بالا گفته شد شما بررسی کارنامه قبولی مدیریت دولتی سراسری می تونین که برنامه ریزی دقیق تر و کامل تری داشته باشین و میانگین درصدی برای قبولی تو رشته مدیریت دولتی احتیاجه دستتون میاد .

بعد از این که کنکور سراسری شرکت کردین و خواستین انتخاب رشته انجام بدین اون جا هم با بررسی کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی سال های گذشته و مقایسه اون کارنامه با کارنامه خودتون می تونین انتخاب رشته ی دقیق تری انجام بدین .

برای همین ما لیستی از کارنامه قبولی مدیریت دولتی سراسری 98 در منطقه 1 ، 2 ، 3 رو براتون جمع آوری کردیم . در ضمن این رو هم در نظر داشته باشین که شما باید کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی سراسری فردی رو مورد بررسی قرار بدین که سهمیه منطقش با شما یکیه . چون تو کنکور کارنامه شما فقط و فقط با کسایی مقایسه میشه که سهمیه یکسان با شما رو دارن .

مثلا فردی که سهمیه منطقه 2 رو داره باید کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی سراسری منطقه 2 رو مورد بررسی قرار بده .

کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی سراسری منطقه 1 :

کارنامه قبولی مدیریت دولتی​ 98 - 99 و حداقل درصد لازم برای مدیریت دولتی سراسری در سهمیه منطقه 1
زیرگروه سه    278    927    800    1294    2430
محل سکونت    تهران    تهران    تهران    مشهد    قم
دانشگاه قبولی    دانشگاه تهران    دانشگاه علامه طباطبایی - تهران    دانشگاه علامه طباطبایی - تهران    دانشگاه فردوسی مشهد    دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)
ادبیات فارسی    58.7    58.7    53.4    66.7    45.4
زبان عربی    46.7    49.4    72    30.7    9.4
دین و زندگی    62.7    78.7    68    58.7    57.4
زبان خارجی    58.7    8    0    66.7    28
رياضيات    58.4    60    70    55    63.4
اقتصاد    86.7    51.2    93.4    37.8    48.9
ادبيات فارسی تخصصی    67.8    56.7    47.8    40    10
زبان عربی تخصصی    68.4    53.4    70    53.4    45
تاریخ و جغرافیا    46.7    62.3    32.3    26.7    33.4
جامعه شناسی    83.4    51.7    38.4    46.7    48.4
منطق و فلسفه    38.7    30.7    13.4    46.7    14.7
روان شناسی    78.4    55    53.4    71.7    46.7

کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی سراسری منطقه 2 :

کارنامه قبولی مدیریت دولتی 98 - 99 و حداقل درصد لازم برای مدیریت دولتی​ سراسری در سهمیه منطقه 2
زیرگروه سه    3046    5353
محل سکونت    اصفهان    اردکان
دانشگاه قبولی    دانشگاه اصفهان    دانشگاه اردکان
ادبیات فارسی    41.4    37.4
زبان عربی    21.4    32
دین و زندگی    28    21.4
زبان خارجی    48    12
رياضيات    33.4    18.4
اقتصاد    53.4    37.8
ادبيات فارسی تخصصي    20    22.3
زبان عربی تخصصی    10    25
تاریخ و جغرافیا    43.4    30
جامعه شناسی    33.4    28.4
منطق و فلسفه    37.4    4
روان شناسی    38.4    48.4

کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی سراسری منطقه 3 :

کارنامه قبولی مدیریت دولتی​ 98 - 99 و حداقل درصد لازم برای مدیریت دولتی سراسری در سهمیه منطقه 3
زیرگروه سه    6541    8152    12547    23482
محل سکونت    بندرعباس    ارومیه    زاهدان    ایرانشهر
دانشگاه قبولی    دانشگاه هرمزگان - بندرعباس    دانشگاه ارومیه    دانشگاه سیستان و بلوچستان - زاهدان    دانشگاه ولایت - ایرانشهر
ادبیات فارسی    22.7    26.7    24    12
زبان عربی    12    25.4    25.4    12
دین و زندگی    28    38.7    36    24
زبان خارجی    0    0    0    -1.3
رياضيات    0    5.3    0    8.8
اقتصاد    86.7    66.7    37.8    26.7
ادبيات فارسی تخصصي    18.9    21.2    30    18.9
زبان عربی تخصصی    16.7    20    30    10
تاریخ و جغرافیا    65.6    40    52.3    6.7
جامعه شناسی    43.4    16.7    26.7    3.4
منطق و فلسفه    26.7    10.7    4    2.7
روان شناسی    48.4    43.4    51.7    46.7

 

شما با بررسی کارنامه هایی که براتون قرار دادیم می تونین به یک برنامه ریزی دقیق تر و کامل تری داشته باشین و متوجه می شین که تو کدوم درس ها ضعف دارین و کدوم درس ها نقطه قوت شما هستن . اینجوری کارتون برای رسیدن به هدفی که دارین خیلی راحت تر میشه .

خیلی از داوطلبا با این که مطالعه خوبی برای کنکور سراسری دارن ولی متاسفانه زمانی که سر جلسه کنکور حاضر میشن متوجه این موضوع میشن که هنوز نمی دونن برای قبولی تو رشته ای که براش تلاش کردن باید از هر درس حداقل به چند تا سوال جواب بدن و دونستن این موضوع قبل از شرکت تو کنکور واقعی باعث میشه که شما برنامه ریزیتون دقیق تر باشه و برای رسیدن به هدفتون هم می تونین خودتون رو تو شرکت کنکور های آزمایشی محک بزنین .

 

در ادامه بخوانید : آخرین رتبه لازم برای قبولی رشته مدیریت دولتی دولتی
احیانا اگه با توجه به بررسی کارنامه و دقیق تر انجام دادن برنامه ریزیتون باز هم نتونستین به اون نتیجه دلخواه برسین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای برطرف کردن ضعفتون کمک بگیرین 





سوالات متداول

1- چه جوری می تونیم به کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی استان های مختلف دسترسی داشته باشیم ؟  
ما تو این مقاله همه کارنامه های شهر های مختلف رو براتون گذاشتیم که با مطالعه این مقاله می تونین همه کارنامه ها رو بررسی کنین .

2- برای قبولی تو رشته مدیریت دولتی حداقل چه رتبه ای لازمه ؟
حداقل رتبه قبولی مدیریت دولتی بستگی به سهمیه منطقه شما داره که ما تو این مقاله حداقل رتبه قبولی مدیریت دولتی رو تو سهمیه مناطق مختلف گذاشتیم .

3- آیا کسی که سهمیه منطقه 1 داره می تونه کارنامه فردی که سهمیه منطقه 2 داره رو ملاک قبولی خودش قرار بده ؟  
خیر ، همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفته شده هر کسی باید کارنامه متناسب با سهمیه منطقه خودش رو بررسی کنه .

منبع : کارنامه قبولی رشته مدیریت دولتی دولتی



:: بازدید از این مطلب : 887
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

رشته مدیریت دولتی جزو رشته هاییه که طرفدارای خاص خودش رو داره و هرسال داوطلبای زیادی برای قبولی تو این رشته با هم رقابت می کنن . داوطلبا با دونستن اخرین رتبه قبولی رشته مدیریت دولتی سالای گذشته می تونن با یک برنامه ریزی دقیق تر خودشون رو برای کسب رتبه قبولی در این رشته اماده کنن .


رشته مدیریت دولتی جزو رشته هاییه که علاقمندای خاص خودش رو داره و داوطلبای زیادی هم رویای قبولی تو این رشته رو دارن و برای قبولی تو این رشته حتی حاضرن سال ها پشت کنکور بمونن . اگه شما هم عاشق این رشته این باید بدونین که دونستن آخرین رتبه قبولی رشته مدیریت دولتی میتونه شما رو چند پله جلو بندازه .

ما با بررسی رتبه های قبولی رشته مدیریت دولتی سال های قبل براتون جدولی از آخرین رتبه قبولی رشته مدیریت دولتی در هر 3 منطقه کنکور جمع آوری کردیم تا با توجه به سهمیه ای که دارین خیلی راحت با رتبه اخرین فرد قبولی رشته مدیریت دولتی منطقه خودتون آشنا بشین . با ما همراه باشین !

 


آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی دانشگاه های دولتی کنکور سراسری

همون طور که می دونین رتبه ای که تو کنکور مهمه رتبه شما در سهمیس ! رتبه در سهمیه یعنی کارنامه شما تو کنکور فقط و فقط با داوطلبایی مقایسه میشه که سهمیشون با شما یکی بوده . پس شما برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی باید کارنامه کسایی رو مورد بررسی قرار بدین که سهمیه اونا با شما یکیه .

مثلا اگه سهمیه منطقه 1 رو دارین باید کارنامه و رتبه های منطقه 1 رشته مدیریت دولتی سال های قبل رو بررسی کنین . ما در ادامه این مقاله رتبه های قبولی کنکور 98 هر منطقه رو به طور مجزا براتون گذاشتیم . 

بیشتر بخوانید : آخرین رتبه لازم برای قبولی رشته مدیریت دولتی نوبت دوم
آخرین رتبه قبولی رشته مدیریت دولتی دولتی در سهمیه منطقه 1 :
سهمیه منطقه 1 شامل کسایی میشه که 3 سال آخر دیپلمشون رو توی شهر های بزرگی مثل تهران ، اصفهان ، مشهد و ... خوندن .

 

دانشگاه قبولی    محل سکونت    زیرگروه سه
دانشگاه تهران    تهران    426
دانشگاه تهران    تهران    278
دانشگاه علامه طباطبایی - تهران    تهران    927
دانشگاه علامه طباطبایی - تهران    تهران    800
دانشگاه فردوسی مشهد    مشهد    1294
دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)    قم    2430

آخرین رتبه قبولی رشته مدیریت دولتی دولتی در سهمیه منطقه 2 :
سهمیه منطقه 2 معمولا شامل مرکز استان ها به غیراز کلان شهرها و شهرستان های بزرگ میشه .

 

دانشگاه قبولی    محل سکونت    زیرگروه سه
دانشگاه اصفهان    اصفهان    3046
دانشگاه اردکان    اردکان    5353

آخرین رتبه قبولی رشته مدیریت دولتی دولتی در سهمیه منطقه 3 :
سهمیه منطقه 3 معمولا شامل کسایی میشه که 3 سال آخر دبیرستانشون رو تو شهر های دور افتاده و محروم گذروندن .

 

دانشگاه قبولی    محل سکونت    زیرگروه سه
دانشگاه هرمزگان - بندرعباس    بندرعباس    6541
دانشگاه ارومیه    ارومیه    8152
دانشگاه سیستان و بلوچستان - زاهدان    زاهدان    12547
دانشگاه ولایت - ایرانشهر    ایرانشهر    23482



مشاوره رتبه قبولی کنکور سراسری ۹۹
با توجه این که هر سال تعداد متقاضیای کنکور انسانی بیشتر میشه و رقابت بین داوطلبا سخت تر میشه ، برنامه ریزی که برای مطالعتون و درصد هر درس تو کنکور ۹۹​ دارین باید بالاتر از درصد آخرین فرد قبولی تو  کنکور 98 باشه که بتونین راحت به نتیجه دلخواه برسین .

اگه هدفتون رو برای قبولی تو رشته مورد نظرتون انتخاب کردین خیلی عالیه ولی پیشنهاد ما به شما اینه که انتخابی دقیق داشته باشین تا بعد از ورود به اون رشته و کلی تلاش برای رسیدن بهش از انتخابتون پشیمون نشین و تلاشتون بی ثمر نشه .

شما توی انتخاب رشته ای که قراره خودتون رو برای رسیدن به اون رشته آماده کنین و کارنامه و رتبه های قبولی اون رشته رو مورد بررسی قرار بدین باید توانایی لازم هر رشته ، فرصت شغلی اون رشته تو کشور ، آشنایی با درس هایی که قرار تو طول تحصیل تو اون رشته بخونین و شرایط ادامه تحصیل اون رشته رو هم در نظر داشته باشین .

یکی از مواردی هم که می تونه شما رو تو فرایند انتخاب رشتتون کمک کنه دونستن رتبه آخرین فرد قبولی رشته مدیریت دولتی هستش . شما می تونین با مقایسه رتبه آخرین فرد قبولی با رتبه خودتون انتخاب رشته ی دقیق تر انجام بدین .

شما با در نظر گرفتن همه این موارد و مشخص کردن هدفتون برای قبولی تو رشته محل مورد نظرتون خیلی محکم تر قدم بر می دارین و با تلاش و ارادتون خیلی راحت بهترین ها رو برای خودتون رقم می زنین .

این رو هم در نظر داشتنه باشین با توجه این که هر سال تعداد متقاضیای کنکور انسانی بیشتر میشه و رقابت بین داوطلبا سخت تر میشه ، برنامه ریزی که برای مطالعتون و درصد هر درس دارین در کنکور 99 دارین باید بالاتر از درصد آخرین فرد قبولی تو  کنکور 98 باشه .

در ادامه بخوانید: کارنامه قبولی مدیریت دولتی نوبت دوم
اگه هنوز هم برای انتخاب رشته مورد نظر و هدفتون سردرگمین و یا این که آشنایی با رشته های مختلف گروه آزمایشی تون ندارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین تا با مشخص کردن هدفتون و بررسی کارنامه های رتبه مختلف اون رشته و درصدای لازم راهتون هموار تر بشه .



سوالات متداول

1- حداقل رتبه ای که برای قبولی تو رشته مدیریت دولتی نیازه چنده ؟
حداقل رتبه قبولی تو رشته مدیریت دولتی با توجه به سهمیه مناطق مختلف متفاوته که تو این مقاله حداقل رتبه همه منطقه ها به طور کامل گفته شده .

2- برای بررسی کارنامه های سال قبل باید رتبه کشوری رو بررسی کنیم و یا رتبه در منطقه ؟
اون چیزی که شما باید مورد بررسی قرار بدین رتبه منطقه فردیست که منطقه قبولی با شما یکیه که تو این مقاله به طور کامل رتبه در مناطق مختلف گفته شده .

3- آیا کسی که سهمیه منطقه 1 داره می تونه رتبه فردی رو که سهمیه منطقه 2 داره ملاک قرار بده و بررسی کنه ؟  
خیر ، همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفته شد ، ملاک قبولی هر فرد فقط با کساییه که سهمیه یکسان با اون فرد رو دارن .
منبع : آخرین رتبه لازم برای قبولی مدیریت دولتی دولتی



:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

متاسفانه خیلی از دانش آموزا و داوطلبای کنکوری با اینکه وقت زیادی برای مطالعه هر مبحث میذارن ولی نمی تونن عملکرد خوبی داشته باشن و تقریبا خیلی از مطالب رو به طور کلی فراموش می کنن . برای همین باید به دنبال علت این فراموشی باشن و این مشکل رو برطرف کنن .


خیلی وقتا با دانش آموزایی مواجه می شیم که مدام در حال مطالعه هستن و کتاب ها همیشه همراهشونه ولی متاسفانه زمانی که نتیجه امتحاناشون اعلام میشه می بینن اون نتیجه دلخواه رو نگرفتن . خیلی از دانش آموزا هم هستن که با یک مطالعه کوتاه خیلی راحت به نتیجه دلخواه میرسن.

این جور موقع ها سوالی که برای دانش آموزا و یا داوطلبای کنکوری پیش میاد اینه که ما این همه کتاب رو خوندیم و براش وقت گذاشتیم پس چرا فراموشمون شد ، یا اینکه چرا وقتی درسی رو که چند ماه پیش به طور کامل خوندیم رو میایم مرور کنیم احساس می کنیم همه چیز رو فراموش کردیم ؟ پس اگه شما هم جزو این دسته هستین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین تا هم علت این ضعف رو بدونین و هم بتونین این مشکل رو به طور کامل بر طرف کنین .

 


دلایلی که باعث فراموشی مطالب درسی میشه

یکی از علت هایی که باعث فراموشی مطالب خونده شده می شه حفظ کردن مطالب درسی هستش . خیل وقتا دانش آموزا با این که واو به واو کتاب درسی رو می خونن ولی عملا اصلا مفهوم اون درس رو متوجه نشدن و به اصطلاح فقط طوطی وار خوندن . البته شاید این روش برای درس های خوندنی مثل دینی و یا ادبیات خوب جواب بده ولی متاسفانه برای درسای سخت تر مثل ریاضی و یا عربی نیاز به درک مفهومی هر مطلب وجود داره .

 

 

حالا قبل از این که بریم سراغ بر طرف کردن این مشکل و تغییر تو نحوه مطالعه می خوایم به بررسی دلایلی که باعث فراموشی مطلب میشه بپردازیم :

 

 

یکی از دلایلی که باعث میشه مطالب درسی فراموش بشه اینه که خیلی از دانش آموزا و یا داوطلبای کنکوری هر درس رو تو همون روز که آموزش دیدن نمی خونن . همین موضوع باعث میشه که وقتی چند روز بعد به سراغ مطالب میرین ، اکثر مطالب و مفهوم اون درس رو فراموش کرده باشین . از اونجایی هم که مغهمی خوندن مطالب و درک درست از اون درس وقت زیادی ازتون میگیره شروع به حفظ کردن می کنین .

یکی از دلایل دیگش هم عدم تکرار و مرور اون درس هستش ! شاید جالب باشه براتون که بدونین شما درسی که رو خیلی خوب خوندین رو بعد از 2 تا 3 روز ، تقریبا نصف مباحثش رو و بعد از 1 ماه تقریبا میشه گفت 80 درصد مباحث رو فراموش می کنین پس در نظر بگیرین اگه فقط یک درسی رو حفظ کرده باشین چه اتفاقی میوفته ؟ پس حتما مرور متوالی اون درس رو تو برنامتون قرار بدین .


از اونجایی که معدل شما تو کنکورتون تاثیر داره خوندن مقاله زیر رو بهتون پیشنهاد میدیم .

 



تکنیک هایی برای مقابله با فراموشی

تکنیک های مختلفی وجود داره که با استفاده از اونا می تونین خیلی راحت مطالبی رو توی ذهنتون تثبیت کنین و به حافظه بلند مدتون بسپارین . اینجوری دیگه نگرانی از بابت فراموشی مطالب درسی ندارین و درسی رو چند ماه قبل خوندین خیلی راحت با یک مرور کلی به یاد میارین . حالا بریم سراغ تکنیک ها :

 

 


با توجه به شرایط پیش اومده و تعویق تو زمان برگزاری کنکور سراسری خوندن مقاله زیر کمک زیادی بهتون می کنه .


 تکینک اول نحوه درست مطالعه هستش ! شما وقتی که می خواین یه مبحثی رو بخونین اول باید اون مطلب رو به صورت چشمی بخونین و زیر نکاتی که به نظرتون مهم میاد خط بکشین تا دستتون بیاد کل موضوع چیه ، موقعی که این کار روانجام میدین ناخوداگاه سوالی براتون پیش میاد که با خوندن دقیق اون مبحث تو ذهنتون تثبیت میشه .

 

 تکنیک بعدی مرور کردن هستش : همون طور که گفته شده بهتره شما هر درسی رو تو همون روز که آموزش دیدین بخونین و مرور کنین و تا اونجایی که می شه خلاصه نویسی رو براش انجام بدین و بعد از گذشت 2 تا 3 روز بعد اون رو دوباره باید تو برنامه خودتون قرار بدین .

شاید الان بگین که چرا باید دوباره برای اون درس وقت بزاریم یا اصلا وقت نداریم که این کار رو انجام بدیم ولی این رو در نظر بگیرین که برای یک درسی که کلی روش وقت گذاشتین و خوندین ، 2 یا 3 روز بعد نیم ساعت دیگه وقت بزارین و مرور کنین بهتره یا اینکه یک ماه بعد تقریبا همشو از یاد ببرین ؟ پس 100 درصد این موضوع رو جدی بگیرین . حتی همین خلاصه نویسی هم باعث میشه که شما مطالب دوباره براتون مرور بشه و تو ذهنتون تثبیت بشه .

 

 تکنیک بعدی که وجود داره اینه که معلم خودتون بشین ! یعنی بیاین درسی رو که خوندین برای خودتون و یا حتی شخص دیگر توضیح بدین . اینجوری کامل نقاط ضعف و قوتتون دستتون میاد و راحت مطالب رو تو ذهنتون تثبیت می کنین . یک پوئن مثبت که این تکنیک داره اینه که باعث میشه شما بلند بلند یک مطلبی رو بخونین اینجوری شما مطالب رو دوباره می شنوین که این مورد هم خیلی تو یادگیری شما تاثیر زیادی داره .

 

 تکنیک آخر اینه که سعی کنین برای با تمرکز درس بخونین ! تمرکز شما در حین درس خوندن باعث میشه که با خیال راحت فقط فکرتون پیش درستون باشه . راه هایی که هم باعث افزایش تمرکز شما میشه که اولیش خاموش کردن اینترنت تو زمان درس خوندنه چون خیلی راحت حواس شمارو پرت می کنه . مورد بعدی محیطی هستش که تو اون مطالعه می کنین که سعی کنین محیط آرام و بی سرو صدایی باشه . بلند بلند خوندن شما هم چون باعث میشه حواس شنواییتون رو هم درگیر کنه تاثیر زیادی تو افزایش تمرکز شما داره .


اگه دانش آموز کنکوری هستین رو دارین خودتون رو برای امتحان نهایی آماده می کنین خوندن مقاله زیر رو بهتون پیشنهاد می دیم .

در ادامه بخوانید : برای امتحان نهایی بخوانیم یا کنکور سراسری
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد دلایل فراموشیتون هستین به طور کامل پاسخ بدن . شما می تونین با استفاذه از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا جهت بر طرف کردن مشکلتون استفاده کنین .

 



سوالات متداول

1- چه جوری می تونیم از فراموشی درس هایی که خوندیم جلوگیری کنیم ؟
یکی از تکنیک ها که باعث تثبیت مطالب خوانده شده میشه مرور متوالی درس هاست که تو این مقاله تکنیک های دیگه ای هم برای مقابله با فراموشی گفته شده .

2- چه دلایلی باعث فراموش شدن مطالب خونده شده میشه ؟
یکی از دلایل فراموشی ، نخوندن هر درس تو همون روز یادگیری هستش که تو این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته شده .

3- آیا با حفظ کردن واو به واو مطالب درسی می تونیم نمره خوبی بگیریم ؟
خیر ، چون مطالب رو فقط حفظ کردین و مفهومش رو متوجه نشدین و ممکنه خیلی از مطالب رو فراموش کنین که تو این مقاله به طور کامل این موضوع توضیح داده شده .
منبع : خداحافظی با فراموشی دروس با 4 تکنیک ساده



:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda


همه داوطلبایی که حد نصاب دعوت به مصاحبه دکتری سراسری رو آوردن ،  برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری باید فرم صلاحیت عمومی دکتری رو پر کنن . از اونجایی که مصاحبه هر دانشگاه به صورت مجزا و مستقل برگزار میشه باید پیگیر اطلاعیه های دانشگاه مد نظر برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبشون باشن .


بعد از اینکه نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه سراسری اعلام میشه خیلی از داوطلبا که حد نصاب دعوت به مصاحبه یک یا چند انتخابشون رو کسب کردن و قصد شرکت تو جلسه مصاحبه دکتری رو دارن باید کم کم خودشون رو برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری آماده کنن .

ولی خیلی از داوطلبا نمی دونن روند مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری چه جوریه و چه اقداماتی برای مصاحبه باید انجام بدن . پس اگه شما هم جزو این داوطلبا هستین و نمی خواین چیزی رو از قلم بندازین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین ، چون به طور کامل در مورد مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری توضیح دادیم .

 


اقداماتی که برای مصاحبه دکتری سراسری لازمه

داوطلبایی که بعد از اعلام نتایج دعوت مصاحبه دکتری به یک یا چند دانشگاه سراسری دعوت به مصاحبه شدن و قصد شرکت تو مصاحبه دکتری ، حتی برای یکی از انتخاب هاشون رو دارن باید در قدم اول ، اعلام آمادگی برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری رو به سازمان سنجش اعلام کنن . حالا چه جوری ؟

ببینین بعد از اینکه نتایج دعوت به مصاحبه دکتری اعلام میشه ، سازمان سنجش داخل کارنامه اعلام نتایج شما لینکی رو قرار میده تحت عنوان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری . تموم کسایی که تونستن حد نصاب دعوت به مصاحبه حداقل یکی از انتخاب های دانشگاه سراسری رو بیارن ، این لینک داخل کارنامشون فعاله و اگه قصد حضور تو جلسه مصاحبه رو دارن باید تو تاریخ مشخص شده این فرم رو پر کنن .

 

 امکان حضور داوطلبا سر جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری بدون پر کردن این فرم اصلا امکان پذیر نیست .

حالا سوالی که پیش میاد اینه که فرم صلاحیت عمومی دکتری چیه و برای پر کردن اون چه اطلاعاتی لازمه ؟ 

 

 

فرم صلاحیت عمومی دکتری از چند قسمت تشکیل شده که شامل اطلاعات فردی ، اطلاعات تحصیلی ، وضعیت شغلی ، آدرس محل سکونت ، شماره تماس مواقع اضطراری و ... هستش . پس اگه قصد شرکت تو جلسه مصاحبه دکتری حتی برای یک انتخاب رو هم دارین باید حتما تو زمان مشخص شده فرم صلاحیت عمومی دکتری رو تو سایت سنجش تکمیل کنین .

این فرم برای بررسی صلاحیت داوطلبا برای ورود به مقطع دکتراست . شاید الان یکم نگران بشین که نکنه تایید صلاحیتم انجام نشه ؟ اصلا جای نگرانی نیست ! تجربه نشون داده که بیش از 99.9 درصد داوطلبا بدون هیچ مشکلی تو مرحله بررسی صلاحیت عمومی دکتری پذیرفته می شن . فقط این فرم رو با صداقت کامل پر کنین .

 

برای اینکه خیالتون از بابت پر کردن فرم صلاحیت عمومی دکتری راحت بشه پیشنهاد میدیم مقاله زیر رور بخونین .

 



زمان و مکان برگزاری مصاحبه دکتری سراسری

کسایی که دعوت به مصاحبه شدن و قصد حضور تو جلسه مصاحبه دکتری رو دارن و فرم صلاحیت عمومی دکتری رو پر کردن باید پیگیر زمان برگزاری مصاحبه دکترا باشن . حالا می خوایم بریم سراغ اینکه مصاحبه دکتری چه زمانی و کجا انجام میشه .

ببینین مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری به صورت مجزا تو هر دانشگاه تو زمانی که اون دانشگاه هم مشخص می کنه انجام میشه . مثلا اگه شما به سه دانشگاه روزانه دانشگاه تهران ، روزانه اهواز و یا غیرانتفاعی فرهنگ و هنر دعوت به مصاحبه بشین مصاحبه هر کدوم از این دانشگاه ها به طور مجزا تو خود دانشگاه انجام میشه و فرایند مصاحبه دانشگاه ها هیچ ربطی به هم نداره . 

 

برای اینکه از صفر تا 100 مصاحبه دکتری اطلاع داشته باشین و با آمادگی کامل سر جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری حاضر بشین ، خوندن مقاله زیر رو بهتون پیشنهاد میدیم .


حالا برای اینکه از زمان تشکیل جلسه مصاحبه هر دانشگاه هم مطلع بشین ، سازمان سنجش یک فایلی رو منتشر می کنه که تو اون زمان و مکان مصاحبه دکتری هر رشته محل رو مشخص کرده ولی احتمال جابه جایی یا تغییر تو این زمان اعلام شده از طرف سازمان سنجش وجود داره . بخاطر همین اگه قصد شرکت تو مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری رو دارین حتما به طور مکرر سایت اون دانشگاه رو چک کنین تا از جدید ترین اخبار اون دانشگاه جهت برگزاری مصاحبه دکتری مطلع بشین .

خیلی از دانشگاه ها هم هستن که علاوه بر اطلاع رسانی جهت زمان و مکان برگزاری مصاحبه ، فرمی رو به صورت الکترونیکی روی سایت خودشون قرار میدن که باید حتما اون رو پر کنین . معمولا تو این اطلاعیه ها مدارک مورد نیاز جهت حضور تو جلسه مصاحبه دکتری گفته میشه . 

خوبی که مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری داره اینه که شما زمانی که سر جلسه مصاحبه حاضر میشین فقط با اساتید هیئت علمی اون دانشگاه روبرو هستین . حالا اگه بخواین ی دید کلی نسبت به مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری بهتون بدیم اینجوریه که حدودا 7 یا 8 نفر هیئت علمی هستن که سوابق شمارو بررسی می کنن و باهاتون مصاحبه می کنن و اما شاید براتون جالب باشه که بدونین فقط 2 یا 3 تا اساتید هستن که دارن سوابق شمارو بررسی می کنن ! بقیه به عنوان سییاهی لشگر تو مصاحیه حضور دارن .

پس با یک زیرکی می تونین با یک تحقیق کوچیک قبل از حضور تو جلسه مصاحبه دکتری ببینین کدوم اساتید هستن که دانشجوی دکتراشون فارغ التحصیل شده ، این بهتون نشون میده که کدوم یکی از استادا دانشجو می خوان . اینجوری می تونین قبل از حضور تو جلسه مصاحبه دکتری سوابق و خصوصیات اون استاد رو بررسی کنین تا سر جلسه مصاحبه دکتری روی اون موارد مانور بیشتری بدین .


احیانا اگه بعد از خوندن این مقاله دچار ابهام . یا سوالی شدین می تونین از کارشناسای سامانه مشاوره تحصیلی تحصیلیکو کمک بگیرین . شما می تونین با استفاده از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو از تجربه کارشناسای این مرکز استفاده کنین و به راحتی از پس مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری بر بیاین .



سوالات متداول

1- چه کسایی باید فرم صلاحیت عمومی دکتری رو پر کنن ؟
همه کسایی که حد نصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری رو آوردن و قصد شرکت تو جلسه مصاحبه دکتری رو دارن باید این فرم رو پر کنن ، که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

2- داوطلبا چطور می تونن از زمان برگزاری مصاحبه دکتراشون با خبر بشن ؟
معمولا سازمان سنجش طی اطلاعیه ای زمان برگزاری مصاحبه هر رشته محل رو مشخص می کنه ولی همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد حتما باید سایت هر دانشگاه رو هم چک کرد .

3- آیا پر کردن فرم صلاحیت عمومی دکتری برای همه داوطلبا اجباریه ؟
خیر ، همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد ، فقط کسایی باید این فرم رو پر کنن که قصد حضور تو جلسه مصاحبه دکتری سراسری رو داشته باشن .
منبع : چطور بدون نگرانی سر جلسه مصاحبه دکتری سراسری حاضر شویم



:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه پیام نور زیر مجموعه ای از دانشگاه های سراسریه . داوطلبای علاقمند به تحصیل تو دانشگاه پیام نور باید طبق زمان بندی اعلام شده برای ثبت نام و اعلام نتایج این دانشگاه وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شده و بعد از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام نیم سال مورد نظرشون برای ثبت نام تو رشته محل انتخابیشون و هم چنین برای اعلام نتایج مطابق اطلاعیه های این سایت اقدام کنن .

 

تو چند سال اخیر دانشگاه پیام نور علاوه بر پذیرش بر اساس کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجو بدون برگزاری آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی تو مقطع کارشناسی می کنه . طبق گفته سازمان سنجش حدودا 95 درصد رشته محلای مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور سال ۹۹ بدون کنکوره این کار پذیرش و جذب رو برای داوطلبای علاقه مند به تحصیل تو این دانشگاه آسون تر کرده . برای ثبت نام تو این دانشگاه بعد از اطلاع از زمان و شرایط و نحوه ثبت نام وارد سایت سنجش شده و اقدام به ثبت نام کرده و بعد از انجام مراحل ثبت نام باید از طریق همون سایت برای اعلام نتایج اقدام کرد . تو این مقاله درباره سایت ثبت نام و اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور توضیح دادیم .

 


سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۹

دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی پیوسته سالی دو بار اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می کنه . داوطلبایی که واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۹هستن باید تو زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 برای ورودی مهر ، بعد از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور سراسری مهر 99 و انتخاب حداکثر 100 رشته محل از بین لیست رشته های بدون کنکور ، با مراجعه به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنن . متقاضیای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای بهمن ماه باید بعد از مشاهده لیست رشته محلای بدون کنکور این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org در صورت مشاهده رشته محل مورد نظرشون با مراجعه به دانشگاه مورد نظر ثبت نام خودشون رو  به صورت حضوری انجام بدن .

 

به محض شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۹ لینک دسترسی به سایت ثبت نام تو این مقاله براتون فعال میشه .

 

 

 برای اطلاع از همه مراحل ثبت نام پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین .





سایت اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۹

اعلام نتایج رشته های بدون کنکور دانشگاه های پیام نور ورودی مهر ۹۹ احتمالا مطابق سال گذشته دهه اول مهر ۹۹ اعلام میشه . معمولا هر ساله داوطلبا می تونن نتایج خودشون رو از طریق طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org به صورت اینترنتی مشاهده کنن .

با توجه به مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ۹۹ و با استناد به روال اعلام نتایج دوره های قبل پیش بینی میشه که نتایج نهایی پذیرش بدون آزمون پیام نور دهه سوم بهمن ماه 99 اعلام بشه . با توجه به نحوه ثبت نام بهمن ۹۹ که به صورت حضوری و با مراجعه به واحدای دانشگاهی بوده ، احتمالا نتایج نهایی پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ۹۹ از طرف دانشگاه به صورت تماس تلفنی ، پیامک و یا مراجعه حضوری اعلام میشه . 

 برای اطلاع از نحوه مشاهده اعلام نتایج دانشگاه پیام نور مقاله زیر رو بخونین .


برای اطلاع از اطلاعیه ها و اخبار بروز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 توصیه میشه عضو کانال تلگرام دانشگاه های بدون کنکور تحصیلیکو بشین . داوطلبایی که بعد از مطالعه این مقاله درباره سایت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور ۹۹ سوال داشتن می تونن تمام سوالای خودشون رو از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو بپرسن .

 



سوالات متداول

1- ثبت نام اینترنتی دانشگاه پیام نور از چه سایتی انجام می شود ؟
ثبت نام تو سایت سازمان سنجش انجام میشه که لینک ورود به سایت رو تو متن مقاله گذاشته شده .

2- ثبت نام ورودی مهر دانشگاه پیام نور از چه طریقی انجام می گیره؟
ثبت نام ورودی مهر این دانشگاه به صورت اینترنتی انجام می گیره که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- اعلام نتایج ورودی بهمن دانشگاه پیام نور از چه طریقی انجام می گیره ؟
همونطور که تو متن مقاله گفته شد ، احتمالا اعلام نتایج ورودی بهمن برای این دانشگاه به صورت حضوری انجام بگیره .
منبع : سایت ثبت نام و اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور Sanjesh.org



:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

براساس دستور العمل جدید دانشگاه تربیت مدرس تمامی دانشجویان دکتری که از اول اسفند 98 برای برگزاری جلسه دفاع پایان نامه خود اقدام کرده بودند اما موفق به دفاع نشدند از محرومیت‌ های مربوط به بازه زمانی دفاع معاف خواهند شد .

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: با توجه به شیوع و همه گیری بیماری کرونا ویروس و همچنین توجه به قوانین و مقررات ابلاغ شده از سوی وزارت علوم در خصوص صدور مجوز دفاع به صورت الکترونیکی و نیمه حضوری این دانشگاه نیز دستور العملی به این منظور تدوین کرده است .

در ادامه این دستور العمل آمده است: با توجه به مکانیزه شدن اکثر فعالیت‌های ادارات پژوهشی دانشگاه‌ها و مدیریت پژوهشی ، فعالیت‌های ادارات پژوهشی بدون حضور فیزیکی کارکنان و دانشجویان و همچنین اعضای هیات علمی (به جز در موارد خاص وغیر  قابل پیش بینی) ، با حداقل عارضه انجام می‌شود .

ضمن این که همه کارکنان حوزه پژوهشی از طریق امکانات مختلف ارتباطات سامانه گلستان در ساعات اداری باید در دسترس بوده و پاسخگو هستند .

طبق تصمیم گیری دانشگاه تربیت مدرس تمامی جلسات از جمله جلسه سمینار شش ماه دانشجویان دکتری ، تصویب پروپوزال دانشجویان ، پیش دفاع دانشجویان دکتری، دفاع نهایی دانشجویان دکتری و دفاع نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد می‌تواند به صورت الکترونیکی یا در شرایط خاص با رعایت کلیه ملاحظات ابلاغ شده در حوزه شیوع کرونا نیمه حضوری برگزار شود .

همچنین در این دستور العمل تاکید شده است در هر دانشکده فرد یا افرادی از کارکنان یا اعضای هیات علمی مسلط به سامانه‌های  مناسب برگزاری جلسات دفاع به منظور تسهیل و پشتیبانی برگزاری جلسات و اعضای هیات علمی دانشکده معرفی می‌شود ضمن این که مطابق روال گذشته درخواست برگزاری جلسه دفاع از طریق سامانه گلستان ثبت و پس از تایید استاد راهنما و مدیر گروه مقدمات برگزاری جلسه فراهم می‌شود.

همچنین تمامی دانشجویانی که از تاریخ اول اسفند ۹۸ آمادگی برگزاری جلسات خود را داشته‌اند اما به دلیل همه گیری بیماری این جلسات برگزار نشد از تمامی محرومیت‌های فرم مدیریت پژوهشی مربوط به این دوره زمانی معاف و در نزدیکترین زمان براساس مقررات آموزشی و پژوهشی نسبت به برگزاری جلسات اقدام کنند و با توجه به ایجاد محدودیت حضور در آزمایشگاه‌ها در دوره شیوع بیماری این معافیت به کلیه دانشجویان که از پروپزال خود دفاع کرده و در مرحله انجام پژوهش هستند تعلق می‌گیرد.

در این دستور العمل آمده است: ادارات پژوهشی مکلف هستند دعوت نامه جلسات دفاع را به صورت الکترونیکی با هماهنگی مدیر گروه برای تیم هدایت کننده داوران ارسال کنند و دانشجویان نیز مکلف هستند فایل نهایی را سه روز قبل از برگزاری جلسه دفاع از طریق مدیر گروه برای تمامی هیات داروان ارسال کنند.

منبع : تدابیر مرتبط با پایان نامه دکتری دانشگاه تربیت مدرس



:: بازدید از این مطلب : 1127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

براساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم الزامی به حضور فیزیکی دانشجویان دکتری برای شرکت در کلاس‌ های آموزشی دانشگاه‌ ها در صورت بازگشایی این مراکز از اول اردیبهشت وجود ندارد و همه دانشجویان نیز برای حضور در محیط دانشگاه باید گواهی سلامت داشته باشند .

دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی اعلام کرد : پیرو تصمیمات جلسه 17 فروردین ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌شود دانشگاه‌ ها مجاز هستند از آغاز اردیبهشت‌ ماه 99 امکان حضور دانشجویان دوره دکتری خود را با لحاظ شرایط زیر در مراکز خود فراهم آورند .

طبق این بخشنامه کلاس‌های درسی ترجیحاً به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود مگر به تشخیص استاد و به منظور رفع اشکال با رعایت فاصله افراد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کلاس‌های بزرگ و دارای تهویه مناسب به صورت حضوری برگزار شود .

همچنین دانشجویانی که برای پیشبرد و انجام رساله خود نیاز به حضور و فعالیت در آزمایشگاه و کارگاه دارند می‌توانند با رعایت ضوابط بهداشتی و حدالامکان به صورت تک نفره از فضای آزمایشگاه‌ها یا کارگاه استفاده کنند و در صورت لزوم ساعت کاری آزمایشگاه و کارگاه بین دانشجویان توزیع و برنامه حضور آنها در روزها و زمان‌های مختلف تنظیم شود .

معاونت آموزشی وزارت علوم تاکید کرد : قبل و بعد از حضور هر دانشجو در آزمایشگاه و کارگاه قسمت‌های مورد استفاده و تجهیزات و وسایل به نحوی موثر باید ضدعفونی شوند . همچنین همه این دانشجویان برای حضور در محیط دانشگاه ملزم به دریافت گواهی سلامت از مراکز بهداشتی هستند .

در پایان این بخشنامه آمده است: دانشگاه‌ها تلاش کنند تا دوره‌ها و رشته‌های نظری دانشجویان به صورت الکترونیکی برگزار شود و الزامی به حضور فیزیکی دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها نیست .

منبع : عدم الزام به حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه



:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

زمان انتشار اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص ثبت نام مجدد کنکور ارشد 99 توسط رییس سازمان سنجش اعلام شد .

مخاطبان کنکور کارشناسی ارشد موضوع « درخواست فرصت مجدد برای ثبت نام در کنکور ارشد 99 برای جاماندگان » را مطرح کرده و تاکید کردند که با توجه به شیوع بیماری کرونا و با آرزوی بهبودی هر چه زودتر تمام بیماران و از بین رفتن سریع این ویروس منحوس و نا مبارک از کشور عزیزمان ایران ، شرایطی ایجاد شده است که افراد برای حفظ سلامتی خود و دیگر اعضای جامعه باید بیشترین زمان ممکن را در خانه حضور داشته باشند و مطالعه بهترین ابزار جهت گذراندن وقت در منزل و رهایی از تمام دغدغه‌ ها و استرس‌ های ناشی از این ویروس منحوس کرونا می‌ باشد و چه بهتر که این مطالعه هدفمند شود و برای افراد علاقه‌ مند به ادامه تحصیل ، شرکت در کنکور ارشد 99 می‌ تواند یکی از این اهداف باشد .

اما برای این افراد که تا کنون قصد شرکت در آزمون را نداشته‌ اند و یا به دلیل برخی دغدغه‌ ها و مشکلات ، تا کنون فرصتی برای مطالعه و آماده سازی جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را نداشته‌ اند و در نتیجه از ثبت نام در مرحله اول و دوم کنکور کارشناسی ارشد جا مانده‌ اند ، دیگر هیچ فرصت مجددی جهت ثبت نام در آزمون ارشد وجود ندارد .

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت : اطلاعیه‌ ای برای تسهیلات بیشتر در رابطه با بحث کنکور کارشناسی ارشد 99 از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به زودی منتشر می‌ شود .

وی گفت : یک سری از داوطلبان ممکن است بخواهند حوزه امتحانی خود را به لحاظ رفت و آمدها تغییر دهند و هفته اول اردیبهشت‌ ماه اطلاعیه‌‌ ای خواهیم داد تا کسانی که می‌ خواهند ویرایش اطلاعات داشته باشند بتوانند این تغییر را انجام دهند ؛ طبیعتاً تسهیلاتی برای ثبت‌ نام هم در آنجا دیده می‌‌ شود .

 

منبع : اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص ثبت نام مجدد کنکور ارشد 99



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()